۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۴۷۱۸

همایش بزرگداشت شیخ فاضل مرندی برگزار شد

همایش بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد فاضل مرندی از علمای برجسته آذربایجان و شهرستان مرند با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
بزرگداشت شیخ فاضل مرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش بزرگداشت مقام علمی و خدمات تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد فاضل مرندی از علمای برجسته منطقه آذربایجان و شهرستان مرند امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به همت حوزه علمیه مرند در تالار معلم این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند در سخنانی بزرگداشت مقام شامخ علمای دین را تکریم شعائر اسلامی اظهار داشت: تداوم تفکر دینی در جوامع مرهون مجاهدت علما، فقها، مراجع عظام و روحانیت است، بنابراین آشنایی جوانان با نقش و جایگاه علمای دین امری بدیهی و ضروری است.

وی برگزاری چنین همایشی را از مصادیق تعظیم شعائر الهی دانست و تصریح کرد: شیخ محمد فاضل، عالمی مردمی، دلسوز، همراه با رهبری و نظام بوده که در تمامی ادوار زندگی بابرکت خود جز برای دین و در راه اسلام تلاش نکرده است، قطعا شهر مرند فقها و فلاسفه بزرگ دینی را تربیت کرده که نمونه آن آیت الله میرزا علی اکبر مرندی است.

امام جمعه مرند با بیان این‌که ابعاد شخصیتی شیخ محمد فاضل مرندی الگویی تمام عیار برای طلاب و روحانیان محسوب می شود، افزود: این عالم وارسته تاکنون برای تبلیغ دین مبین اسلام در ده‌ها کشور آسیایی و اروپایی حضور یافته و مروج شریعت نبوی بوده است.

همچنین حجت الاسلام عبدالحمید باقری بنابی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش تکریم شیخ محمد فاضل مرندی، اظهار داشت: علما در تمامی ادوار تاریخی، پرچم اسلام ناب محمدی را سرافراز نگه داشته و وابسته به جریان و گروه خاصی نبوده‌اند.

وی با بیان این‌که دشمنان اسلام و تشیع به دنبال کاهش نفوذ کلام و جایگاه روحانیان در میان مردم هستند، خاطرنشان کرد: عده‌ای به دنبال هدایت نارضایتی‌های عمومی به سمت روحانیت هستند؛ در حالی که بی‌تدبیری‌ها و کم‌کاری‌ها از سوی برخی مدیران نهادها و دستگاه ها خدمات‌رسان بوده است.

این استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع و حل و فضل مشکلات مردم در ادارات، تصریح کرد: خدمات ادارات ویترین نظام اسلامی هستند؛ اگر مردم از ادارات ما راضی باشند؛ با مشکلات اقتصادی و معیشتی مدارا خواهند کرد؛ همچنانکه در دوران دفاع مقدس نیز در سخت‌ترین شرایط مقابل دشمن ایستادگی کردند.

حجت الاسلام باقری در پایان با بیان این‌که تکریم علمای دینی، مردم را نسبت به شأن، جایگاه و نقش روحانیت آگاه خواهد کرد، افزود: اکر امروز محب اهل بیت در مکتب شیعه هستیم، مرهون مجاهدت علمای شیعه در ادوار مختلف تاریخی است، باید دانست که روحانیت جدا از مردم و مردم جدا از روحانیت نیستند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات