۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۶۴۶۷۷

اتیوپی؛ سرزمین تعامل مسالمت‌آمیز مسلمان و مسیحی

دبیرکل کلیسای پروتستان اتیوپی در دیدار با رایزن فرهنگی ایران اظهار کرد: اتیوپی در طول تاریخ همواره بهترین ارتباطات مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و مسیحیان جامعه را داشته است.
اتیوپی

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدحسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی با برهانو اوفکاعا، دبیرکل کلیسای پروتستان اتیوپی دیدار و در خصوص توسعه روابط بینادینی و گفت‌وگوهای ادیان در دو کشور ایران و اتیوپی، گفت‌وگو کرد.

حیدری در سخنانی، با تأکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها گفت: رایزنی فرهنگی ایران همواره ارتباطات خوب و سازنده‌ای با کلیسای انجیلی اتیوپی داشته است و همانگونه که می‌دانید سال گذشته نخستین اجلاس بینادینی را با موضوع «صلح و همزیستی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیت» با همکاری دانشگاه مکانیسوس برگزار کردیم.

رایزنی فرهنگی کشورمان افزود: امسال نیز، دومین دور این اجلاس با موضوع «حقوق زن از دیدگاه اسلام و مسیحیت» برگزار خواهد شد به همین منظور یکی از بانوان اندیشمند ایرانی به منظور ارائه مقاله به اتیوپی سفر می‌کند و از شما دعوت می‌کنیم ضمن حضور در این سمینار و ارائه سخنرانی، بر غنای علمی آن بیافزایید.

اتیوپی؛ سرزمین تعامل مسالمت‌آمیز مسلمان و مسیحی

برهانو اوفکاعا در سخنان خود، با استقبال از حضور در این سمینار به ارائه گزارشی در خصوص تاریخچه کلیسای پروتستان اتیوپی پرداخت و گفت: اتیوپی در طول تاریخ همواره بهترین ارتباطات مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و مسیحیان جامعه را داشته است.

دبیرکل کلیسای پروتستان اتیوپی با اعلام آمادگی این کلیسا برای همکاری در برگزاری برنامه‌ها و اجلاس‌های رایزنی فرهنگی ایران گفت: این قبیل همایش‌ها علاوه بر نقش مؤثر در تقریب ادیان، در توسعه علمی جامعه و ارائه آموزش‌های صحیح و کاربردی به دانشجویان نیز مفید هستند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات