۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۶۴۶۴۹
آیت الله مجتهد شبستری:

اگر اروپایی ها راه آمریکا را بروند غنی سازی از سر گرفته می شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: کشورهای اروپایی اگر راه آمریکا را بروند برجام به طور کلی منتفی شده و غنی سازی از سر گرفته می شود.
آیت الله محسن مجتهد شبستری آیت الله محسن مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه در درس خارج فقه با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: حضور مردم و مقاومت آنان در مقابل مشکلات به این دلیل است که تربیت شده مکتب رمضان هستند، هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در برابر تحریم های چندین ساله نشان از حمایت مردم از جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: در بلاد کفر به ویژه در امریکا و اروپا اخلاق مرده است. رهبری فرمودند؛ به اینها(اروپایی ها) هم اطمینان نیست زیرا دنباله روی امریکا هستند. اروپایی ها باید تضمین محکم ارائه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر کشوری می تواند در مسائل دفاعی خود اقداماتی انجام دهد، تاکید کرد: میزان برد موشک ها ربطی به بیگانه ندارد، چرا با رژیم صهیونیستی که کلاهک هسته ای دارد و این مقدار جنایت انجام می دهد کاری ندارند؟ اما ایران که قطعا به دنبال بمب اتمی نبوده و به دنبال فناوری صلح آمیز است برایش اشکال است. جمهوری اسلامی از مظلوم که حمایت می کند زیراکه اسلام بیان دارد«کُونَوا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً».

وی افزود: ایران اسلامی در سوریه و عراق به مظلوم کمک کرده است و اشرار را از آنجا بیرون کرده، اینها به جمهوری اسلامی ایراد می گیرند زیراکه رژیم صهیونیستی در امان باشد و امریکا برای حفظ این رژیم تلاش می کند. 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کرد: کشورهای اروپایی اگر راه آمریکا را بروند برجام به طور کلی منتفی شده و غنی سازی از سر گرفته می شود، ولی اگر تضمین کامل دادند ممکن است بتوان با آنان همکاری کرد اما از باب اینکه «الكفر ملة واحـدة» هیچ اعتمادی به تضمین اینها وجود ندارد./811/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات