۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۶۴۶۴۰
روزنامه نگار انگلیسی در مشهد مطرح کرد؛

تبلیغ تغییر جنسیت در مدارس ابتدایی | غرب چادر را "سیاه" نشان می دهد

لرن بوث به تبیین مهمترین چالش های حقوق زنان در غرب پرداخت و گفت: حضور دو جنسی ها و یا کسانی که تغییر جنسیت داده اند در مدارس دخترانه برای ترغیب آنان به تغییر جنسیت مردانه، بزرگترین چالش جامعه انگلیس است.
حقوق زن درغرب حقوق زن درغرب حقوق زن درغرب حقوق زن درغرب

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، میزگرد تخصصی« حقوق زن درغرب» با حضو هیام عطوی،فعال حقوق بشر از لبنان و لرن بوث، فعال حقوق بشر و تحلیلگر پرس تی وی از انگلستان و جمعی از محققان و پژوهشگران 23 اردیبهشت در سالن شورای دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

هیام عطوی، فعال حقوق بشراز لبنان در ابتدای این نشست با تأکید بر این مطلب که ما باید برای ساختن یک خانواده فکر کنیم، گفت: در واقع آن چیزی که انقلاب را پیروز کردهمان زنهایی بودند که زنبیل پلاستیکی را به دست می گرفتند و با وجود سوز و سرما با کوپن، مواد غذایی خانواده را تهیه می کردند.

وی ادامه داد: در واقع بچه های آنان در جبهه از ما دفاع کردند و در شرایط حاضر این سؤوال پیش می آید که آیا مادران امروز حاضر هستند که کارهای مادران دیروز را انجام دهند.

این فعال حقوف بشر بیان داشت: ایران تنها کشوری است که به ابرقدرت ها نه گفت آیا این نه همچنان خواهد ماند چرا که در قبل از انقلاب زن ایرانی جنگید و پیروز شده و کار کرد تا اخلاق بماند.

زن ایرانی، اصالت تاریخی دارد

این فعال حقوق بشر لبنانی درادامه خطاب  به دختران و زنان ایرانی گفت: هیچ زن و هیچ ملتی در جایگاهی که شما هستید قرار ندارند و چه بسا بسیاری آرزوی این موضوع را دارند و باید قدر این جامعه و موقعیت را بدانید و برای بزرگ کردن یک نسل ولایی و مدافع اهل بیت(ع) خودتان را آماده کنید.

وی با اشاره به این مطلب که هدف من از حضور در این نشست این است که حس مردم خارج از ایران را نسبت به شما منتقل کنم، تصریح کرد: ساختن جامعه دست زنان آن است و شما نباید گرفتار شعارهای باطل و نامفهوم شوید چرا که زن ایرانی، اصالت تاریخی دارد.

 مرد برای زن غربی مازاد است

لرن بوث، فعال حقوق بشر و تحلیلگر پرس تی وی از انگلستان درادامه  با اشاره به نگرش های خود درباره زن قبل از مسلمان شدن گفت: این عقیده با من بزرگ شد که زن باید مستقل باشد و برای خودش تحصیلات داشته باشد چرا که مرد برای زن غربی یک مازاد و وسیله تزئینیاست.

این روزنامه نگار انگلیسی با بیان اینکه در آن زمان خیلی تحصیلکرده نبودم ولی به دلیل زیبایی مردان فراوانی به من ابراز علاقه می کردند، گفت: در عین حال من هم مردان بسیاری را دوست داشتم.

وی با تأکید بر این مطلب که یک احساس در من وجود داشت که زنان مسلمان درباره آزادی چه تفکری دارند؟ می خواستم بدانم چطور یک زن مسلمان می تواند جلوی نفس خودش را بگیرد و به یک مرد پاسخ ندهد، اظهارکرد: قبل از اینکه مسلمان شوم معتقد بودم که این امر امکانپذیر نیست .

تصور واهی از مردان در فیلم ها درغرب  

این فعال حقوق بشر با بیان اینکه تفکر دیگر من درباره زنان، فمنیستی ژورنالیستی بود، بیان داشت: براساس این دیدگاه مردها موجودات خطرناکی هستند حتی اگر آن مرد پدر بچه های من باشد چرا که فیلم های آمریکایی این تصویر از مردان را برای ما القاء می کردند.

وی با بیان اینکه من وقتی سی ساله شدم با وجود داشتن فرزند و همسر و حتی با اینکه ورزش می کردم اما نفس من هنوز راضی نبود و خودم از این وضعیت خرسند نبودم ،خاطرنشان کرد: در این زمان احساس کردم که نیاز به تغییراتی است.

آمیختگی تقوا و مدرنیته  

وی با اشاره به این مطلب که این موضوع به نظر من ناعادلانه است که یک زن نتواند نسبت به یک مرد ابراز علاقه داشته باشد، تصریح کرد: این درحالی است که اگر به سیره پیامبر اکرم(ص) رجوع شود ایشان در مواجه با زنان  سفارش به تقوا دارند که در حال حاضر اگر این موضوع با مدرنیته تطبیق داده شود  برای جامعه زنان مسلمان بهتر است که برخی از خجالت های بی مورد کنار گذاشته شود و برخی مسائل را بتوان تغییر داد.

این فعال حقوق بشر با اشاره به این مطلب که پیامبر(ص) تلاش کرد که نگاه مردان نسبت به زنان عوض شود، بیان داشت: در سفری که به فلسطین داشتم احساس کردم که به زنان ظلم شده است وآنان در صحنه نیستند و این درحالی بود که من هم مانند مردان در فلسطین کار می کردم و سؤوالم این بود که زنان در این وضعیت کجا هستند.

سیاه نمایی تروریستی غرب از پوشش زن مسلمان

این روزنامه نگار انگلیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالشی که زنان ایرانی درباره حجاب اجباری با آن مواجه هستند، گفت: آن زمانی که من حجاب را در غرب انتخاب کردم خیلی ها با این موضوع مخالف بودند و در ابتدا پوشش عربی و مشکی را برگزیدم اما غربی ها از این پوشش می ترسند چرا که وجه تروریستی پیدا کرده است.

این فعال حقوق بشر با بیان اینکه به دلیل نگاه منفی نسبت به پوشش عربی، من رنگ آنها را تغییر دادم، گفت: نیاز است تا اسلام جذاب باشد تا دیگران مجذوب شوند و نباید زن مسلمان پوششی را انتخاب کند که دیگران از اسلام دور شوند.

وی درادامه به تبیین مهمترین چالش های حقوق زنان در غرب پرداخت و گفت:  با توجه به اینکه خودم دختر دارم حضور دو جنسی ها و یا کسانی که تغییر جنسیت داده اند در مدارس دخترانه برای ترغیب آنان به تغییر جنسیت مردانه، بزرگترین چالش جامعه انگلیس است.

رواج تغییر جنسیت در غرب

وی ادامه داد: خانمی که با تغییر جنسیت آقا شده بود در مدرسه دختر من صحبت کرد که اگر شما احساس می کنید و شائبه ای از مردانه شدن دارید باید تغییر جنسیت دهید و این موارد در غرب رواج پیدا کرده است و این موضوع بین دختران وجود دارد که ما خوی مردانگی پیدا کنیم و تزریق هورمون مردانه داشته باشیم و به مرد تبدیل شویم.

لرن بوث با اشاره به دلایل این نگرش های کاذب نسبت به زنان درغرب گفت: در حال حاضر زنها در غرب در مدل های نمایش های سکس ودر عین حال ابزاری برای رضایت مردان  به بهانه آزادی شده اند چرا که آنان جهانی برای لذت مردان می خواهند.

صحبت کردن درباره مسائل تغییر جنسیت در انگلیس خطرناک است  

وی با بیان اینکه دیگر خانواده در غرب وجود ندارد، تصریح کرد: ساختار و بنای خانواده در غرب شکسته شده است و شرایط در انگلیس به لحاظ امنیتی به گونه ای است که صحبت کردن درباره مسائل تغییر جنسیت از صحبت کردن درباره مسائل ایران و فلسطین دشوارتر است و در عین حال خیلی خطرناک است.

این فعال حقوق بشر با اشاره به این مطلب که دختر او ازسن یازده سالگی حجاب را پذیرفته است، تصریح کرد: از این زمان به بعد او لباس های بلند وشلوار پوشید و با اینکه مستقل بود وبه او اختیار و آزادی داده بودم اما مشروب نمی خورد و سیگار نمی کشد و برنامه ای هم برای بیرون رفتن با پسران ندارد واین موضوع به این دلیل است که اصرار و فشاری از طرف من متوجه او نبوده است واواین شرایط را انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه من روی جین پوشیدن دخترم حساس نیستم، تصریح کرد: در عین اینکه به پوشش زنهای مسلمان احترام می گذارم اما این پوشش می تواند جذاب باشد تا دختران جوان هم از انتخاب این پوشش خرسند باشند.

این روزنامه نگار انگلیسی با بیان اینکه سختی حجاب برای من در همان دو هفته اول بود که به عنوان یک گزارشگر مرا نشان نمی دادند و سپس به تدریج با حجاب من کنار آمدند، اظهارکرد: در عین حال در انگلستان می توانم راجع به مسائل مختلف بنویسم.

این فعال حقوق بشر با بیان اینکه شرایط زن مسلمان در همه جا یکسان نیست، تصریح کرد: در ایران برخی مسائل نیاز است تا عوض شود چرا که شما به عنوان زن حق و حقوقی دارید و در انگلیس این شرایط متفاوت است.

چهره غیر واقعی که از ایران در کشورهای غربی ترسیم شده است  

این روزنامه نگار انگلیسی ادامه داد: من به تنهایی سفرهای فراوانی را به کشورهای دیگر دارم که شوهرم با این موضوع مشکلی ندارد و به همین دلیل بهتر است که فتوایی که درباره خروج زن بی اذن شوهراز منزل وجود دارد تغییر کند و احکام آسانتر شوند.

وی درادامه با اشاره به چهره غیر واقعی که از ایران در کشورهای غربی ترسیم شده است، گفت: آن چیزی که از جامعه ایرانی و زنان مسلمان به صورت روشن تر دیده می شود این موضوع است که آنان لباس های سیاه می پوشند و نمی خندند.

این فعال حقوق بشر دادمه داد  در عین حال چهره هایی عبوس دارند که باعث ترس دیگران می شوند و این درحالی است که پیامبر (ص) به این موضوع تأ کید دارند  که ظاهر ما باید به گونه ای باشد که افراد به اسلام نزدیک شوند./934/ز۵۰۳/س

فاطمه ترزفان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
لطفا اخباری در خصوص مستبصرین منتشر کنید
0
0