۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۶۰۲
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان:

نشریه بچه های مسجد ویژه کودکان خراسان چاپ می شود

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: برای ماه مبارک رمضان مرکز رسیدگی به امور مساجد برای عموم مردم و کودکان برنامه دارد که برای کودکان ویژه نامه ای با عنوان "کودکان مسجد" است.
مرکز رسیدگی به امور مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام وفائی در دومین نشست توجیهی برنامه های رابطین مساجد مشهد مقدس گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، فراگیر ترین دستگاه در زمینه مدیریت، اداره و توسعه مساجد است و تعداد زیادی از مساجد کشور در خراسان واقع شده است که این مرکز نیز خراسان بزرگ را مدیریت می کند.

وی افزود: به دلیل محدودیت هایی که در اعتبارات و منابع انسانی داریم این ضرورت ایجاد می شود که ما باید از حداکثر ظرفیت های موجود استفاده کنیم، بنابراین رویکرد ما در اجرای امور مساجد رویکرد تمرکز زدایی و فعال کردن افرادی که دغدغه و تجربه دارند و در راستای اهداف انقلاب فعالیت می کنند، است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در جلسه رابطین مناطق مختلف مشهد که بیش از 30 منطقه را در نظر گرفته شده تصریح کرد: مساجد مشهد مقدس ذیل 30 منطقه به فعالیت می پردازند که برای هر منطقه یک رابط مشخص شده است که ارتباط مستقیم با مردم و ائمه جماعات دارند و تاکنون دو جلسه توجیهی برای رابطین مناطق برگزار شده است.

حجت الاسلام وفائی با بیان این که مساجد ما کارکردهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی و حتی اقتصادی دارند و بنابراین برای فعال سازی کارکردهای مساجد این تمرکز زدایی و استفاده از افراد در میدان مهم است، تصریح کرد: این تمرکز زدایی باعث می شود که برای خود ما در ستاد حالت چابک سازی صورت بگیرد و با محدودیت های موجود در منابع افراد می توانند بهتر فکر کنند و مشکلات را بهتر رصد کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به ویژگی های طرح رابطین مناطق مشهد مقدس اظهار کرد: این طرح  در بیش از 1200 مسجد مشهد مقدس در حال اجراست و هر چه این ارتباطات بیشتر باشد مواجه ما در تغییر و تحولات اجتماعی که به سرعت در حال رخ دادن است منفعلانه نخواهد بود و می توانیم لحظه به لحظه نیاز های مخاطبان را رصد نماییم و مطابق آن برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام وفائی در خصوص ویژگی های این ارتباط مستمر ابراز کرد: ارتباط موثر، مستمر و لحظه به لحظه تاثیر زیادی در موفقیت ها و اثرگذاری برنامه های ما در میدان خواهد داشت و این کمک را به ما خواهد کرد که در برخوردها با مشکلات به طور صحیح و برنامه ریزی شده فعالیت کنیم و بتوانیم چالش های پیش رو را به خوبی حل نماییم.

وی افزود: برای ماه مبارک رمضان مرکز رسیدگی به امور مساجد برای عموم مردم و کودکان برنامه دارد که برای کودکان ویژه نامه ای با عنوان "کودکان مسجد"  در مساجد خراسان توزیع خواهیم کرد و نشریه بچه های مسجد که در هر ماه بیست هزار نسخه چاپ می شود و متقاضی این نشریه حدود چهل و پنج هزار نسخه است چاپ می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان در پایان سخنان خود گفت: ویژه نامه ایی برای مساجد در نظر گرفته ایم و برنامه های تفسیری نیز برای 500 مسجد در نظر گرفته شده است و یک بسته فرهنگی و تبلیغی برای امام جماعت تهیه شده است که به زودی در اختیار امامان جماعت مساجد قرار می گیرد و جوائز تشویقی نیز برای برنامه های مساجد در نظر گرفته شده تا از این جوائز در برنامه های تبلیغی و فرهنگی استفاده کنند./۸۶۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات