۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۶۴۵۸۵
در جدیدترین شماره ماهنامه فکه مطرح شد؛

تشیع انگلیسی؛ امتداد اسلام آمریکایی

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هشتادمین شماره ماهنامه فکه را روانه بازار نشر کرد.
ماهامه فکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هشتادمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه اردیبهشت 97 را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، موج بیداری، گذر از تاریخ، روایت راوی، مدافعان حریم و فکه+ سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها عنوان‌های: تنفس یک اقتصاد، آتش‌بازی‌های جدید در شام، وصیت نامه‌های شهدا چراغ راهند را مطالعه می‌کنیم.

 کالبدشکافی زمان، چهل ساله پر نشاط، نسل سوم و چهارم؛ امیدهای کشور و دهه شصت نیز مطالب بخش چشم انداز است؛ ضمنا در بخش موج بیداری این ماهنامه عنوان تشیع انگلیسی؛ امتداد اسلام آمریکایی بررسی و موضوع‌هایی همچون تا چهل سالگی، زیر پرچم؛ مدیریت واحد و هزینه مستوفی نیز در بخش گذر از تاریخ واکاوی شده است.

همچنین در بخش روایت روای موضوعاتی همچون: یکی از آن 10 نفر، روزی، روزگاری، شانه‌های برقی آناهیتا، اشک‌آور، چالاک‌ترین را مطالعه می‌کنیم و عنوان ایستاده بر بیداد نیز در بخش یادمان به چشم می‌خورد.

حسن حسن، حسن خواست تافته جدا بافته باشد، نهایت عشق، حسن، ابراهیم، مرتضی صفر نیز عنوان‌های بخش مدافعان حرم است و همچنین عنوان‌های دیدار پس از غروب و پیشخوان هم در بخش فکه + آورده شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، علی حسین پور درباره شعار سال حمایت از کالای ایرانی زیر عنوان تنفس یک اقتصادی چنین آورده است:

«ما نسبت به اقتصاد ملی خودمان باید تعصب داشته باشیم. مصرف جنس خارجی یکی از عیوب مهم ماست. ما بایستی تعصب داشته باشیم نسبت به مصرف داخلی و جنس داخلی و اقتصاد ملی‌مان.»

این جمله پر معنا از بیانات امسال رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی و بحث‌های پیرامون آن است که بر توجه به حکایت از کالای ایرانی خطاب به عوامل عمومی تا خصوصی تولید و همه مسؤولان تأکید دارد و توجه به این امر در روند اقتصاد نظام و مردم مهم است و جای تأمل دارد.

پشت گوش انداختن این مهم، از طرف آنانی که در این زمینه هیچ انگیزه‌ای نداشته و حتی در بعضی این زمینه هیچ انگیزه‌ای نداشته و حتی در بعضی موارد در من دشمن بازی کمی کنند باعث می‌شود چرخ دنده‌های تولید کالای داخلی یکی پس از دیگری از کار بیفتد.

این مشکل موجب می‌شود کمر کارگران نیز که کف و پایه تولید در اقتصاد کوچک خانواده هستند بشکند. در این راستا هم کارگر و هم خانواده او و هم جامعه دچار معضلاتی می‌شوند که امروز در کل اقتصاد کشورمان خود را نمایان کرده است.

انتخاب نام سال با موضع «حمایت از کالای ایرانی» آن قدر جدی است که همه اعضای جامعه به خوبی ارزش آن را می‌دانند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند شعار سال با دو منظور مطرح می‌شود:

1. جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و عملکرد مسؤولان دولتی و حکومتی.

2. توجیه افکار عمومی و توجه دادن به مردم که امروز این مسأله برای کشور مهم است.

 نقش اساسی و مهم در این موضوع در درجه اول بر عهده سیاست‌های دولت و قوای دیگر است.

 مسؤولان دولتی و حکومتی باید به جد پیگیر این امر باشند و آن را سرلوحه کارهایشان قرار داده و بدانند که همه امور دیگر، تحت‌الشعاع این مسأله هستند.

 کوتاهی در توجه به مصرف کالاهای داخلی هیچ راه توجیه ندارد. نجات اقتصاد و عوامل پیرامونی آن به این موضوع بستگی دارد.

 در طرف دیگر؛ افکار عمومی جامعه است که نسبت به همه چیز موضع‌گیری دارند. مردم باید بدانند که مصرف کالای داخلی، مسیر تنفس اقتصاد را بازار نگه می‌دارد. اگر از کالای داخلی حمایت نکنند یا از دست‌اندرکاران حکومتی مطالبه نداشته باشند خیانت و خطا کرده‌اند و باید با دست خود اقتصاد مریض کشور را به خاک بسپارند و کشور ما دارای منابعی است که دنیا بر سر آنها کشمکش دارد. همت و اراده بلند و تعصب ایرانی اسلامی در بهره‌وری از این منابع، می‌تواند پشتوانه باشد.

تشیع انگلیسی؛ امتداد اسلام آمریکایی

 ایجاد تفرقه و ساخت فرقه‌های مختلف مذهبی یکی از راهکارهای قدیمی انگلیسی برای نفوذ در جوامع اسلامی است که وهابیت و بهائیت از بارزترین این فرقه‌ها به شمار می‌آیند. البته دسیسه‌های جبهه استکبار به همین جا ختم نمی‌شود، نفوذ در مجامع دین و به انحراف کشیدن آنها از دیگر اقدامات ایشان است. از این رو مهدی طاهری در بخش تشیع انگلیسی؛ امتداد اسلام آمریکایی به بررسی اجمالی فعالیت‌های جریان شیرازی‌ها پرداخته و در قسمتی از این متن چنین آورده است:

مشخصه مهم تشیع انگلیس تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و برجسته‌سازی اختلافات میان مذاهب اسلامی است. مثلا ایامی را که امام خمینی(ره) هفته وحدت نامیده‌اند، این گروه ان را دهه برائت نامیده و به دشنام‌گویی به مقدسات اهل سنت مشغول می‌شوند.

در سیره این گروه، بعضی جشن‌ها و سب و لعن بزرگان اهل سنت جزء ارکان مذاهب بوده و هیچ مصلحتی مانع انجام آنها نمی‌شود.

از شاخصه‌های دیگر پیروان سید صادق شیرازی، تأکید بر عزاداری برای اهل‌بیت(ره)، البته به شکلی افراطی و عوامانه است. به عنوان نمونه مراجع بزرگ شیعه از قمه‌زنی به صورت علنی در عزاداری‌ها سیدالشهدا(ع) نهی کردند، اما این دسته با تأکید بر لزوم و انجام آن، جلسات مفصل قمه‌زنی به راه انداخته و تصاویر دل‌خراش آن را از طریق شبکه‌ها گسترده ماهواره‌ای پخش کردند.

در پایان این یادداشت زیر عنوان بصیرت آخرالزمانی شیعه می‌خوانیم:

 مقام معظم رهبری در سخنانی روشنگرانه پیرامون این گروه فرمودند: ‌«شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مثل هم هستند. همه، دو لبه یک قیچی هستند. سعی‌شان این است که مسلمان‌ها را به جان هم بیندازند. به این مسأله هم شیعه توجه کند، هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود، این‌ها مثل هم هستند و هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»

تشیع انگلیسی را باید آزمونی دیگر در راه آمادگی شیعه برای عصر ظهور دانست. پر واضح است افرادی که در مقابل حضرت صاحب‌الزمان می‌ایستند فقط داعشی‌ها و صهیونیست‌ها نیستند و طبعا افرادی در داخل سپاه حضرت خواهند بود که همچون جنگ صفین فریب مکاری‌های دشمن را خورده و خام مغالطه‌های شیطانی او شوند و چیزی که در این مسأله مهم است بصیرت جامعه شیعه در برابر فتنه‌ای آخرالزمان است که آن هم به لطف پیروی از ولایت فقیه، محقق خواهد شد.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و  هشتادمین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۶۸ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات