۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۶۴۵۲۲

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به کنگره بین‌‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در کنگره بین‌‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی از ۴۰۰ پژوهشگر داخلی و خارجی دعوت کردیم که درباره علوم اسلامی مطالعه کرده و ‌نقش علمای شیعه را به‌دست آورند.
 آیت‌الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین‌‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد در پیامی تصویری ضمن تقدیر از مشارکت اندیشمندان و علما در این‌ همایش، اظهار کرد: ما پس از مطالعات فراوان به اینجا رسیدیم ‌‌که نقش علمای شیعه در پیدایش و ‌گسترس علوم اسلامی برای مردم روشن نشده است.

وی در این پیام تصویری با بیان اینکه نه تنها غیر شیعه بلکه شیعیان نیز این نقش را به‌درستی نمی‌شناسند، ادامه داد: بنابراین، لازم دیدیم، کنگره‌ای تشکیل ‌و پرده از این خدمات برداشته شود.

این مرجع تقلید افزود: امام راحل سرنخ‌ها را به‌دست ما داده، علمای بزرگ ما این سرنخ‌ها را دنبال کردند و اینها باید برای مسلمانان و غیرمسلمانان روشن شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: در این کنگره از ۴۰۰ پژوهشگر داخلی و خارجی دعوت کردیم که درباره علوم اسلامی مطالعه کرده و ‌نقش علمای شیعه را به‌دست آورند.

وی ابراز کرد: دو سال زحمت کشیده شد و مطالب بسیار تازه‌ای به‌دست آمد که برای خود ما هم روشن نبود، نتیجه‌ این زحمات، انتشار بیش از ۵۰ جلد کتاب شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه یادآور شد: یکی از مراحلی که لازم دیدیم این کنگره پس از قم در جوار امام رضا(ع) نیز ادامه یابد، نقش حضرت رضا(ع) در پیدایش علوم اسلامی بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به اینکه یکی از دلایل پذیرش ولایتعهدی از سوی امام رضا(ع) نشر علوم اسلامی بود، تأکید کرد: فرصت خوبی است که در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) در این زمینه‌ مطالعاتی انجام و کتاب‌هایی تألیف و به زبان‌های مختلف ترجمه شود./934/د103/ب1

ارسال نظرات