۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۶۴۵۰۸
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

همایش طلایه داران تبلیغ در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ این استان پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این همایش هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان و با هدف ساماندهی مبلغان دینی برای اعزام به مناطق شهری و روستایی این استان برگزار می شود.
طلایه داران تبلیغ استان چهارمحال و بختیاری

حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ این استان پیش از آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این همایش هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان و با هدف ساماندهی مبلغان دینی برای اعزام به مناطق شهری و روستایی این استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش روز چهارشنبه جاری از ساعت 10 صبح به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود، اظهار کرد: در این همایش حجت الاسلام و المسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به تشریح مهمترین بایدها و نبایدهای امر تبلیغ در شرایط کنونی نظام خواهد پرداخت.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک هزار مبلغ و مبلغه دینی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام خواهند شد، تصریح کرد: تأمین نیاز استان در بحث اعزام مبلغ با همکاری حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، طرح هجرت، دفتر تبلیغات اصفهان و قم صورت می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهمترین وظایف این مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت در مساجد، برگزاری مجالس مختلف دعا و قرآن، پاسخ به سؤالات شرعی، بیان احکام و در یک کلام تقویت مبانی اعتقادی و پاسخ به شبهات دینی مهمترین وظیفه این مبلغان اعزامی خواهد بود.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه نقش مبلغان دینی در تحقق شعار سال غیرقابل انکار است، افزود: یکی از رسالت های مهم امسال مبلغان دینی فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی در بین عموم مردم است که باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

وی نقش مبلغان دینی در کاهش آسیب های اجتماعی را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه استان چهارمحال و بختیاری با کمبود روحانی دست و پنجه نرم می کند و اعتبارات لازم برای استقرار دائمی روحانی در مناطق مختلف شهری و خصوصا روستایی استان ناچیز است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر 172 خانه عالم در استان وجود دارد، ابراز کرد: 108 واحد از این خانه های عالم در مناطق روستایی استان و مابقی در مناطق شهری هستند و این در حالی است که تنها 84 واحد آنها مورد استفاده قرار گرفته اند./9457//۳۰۳/خ

ارسال نظرات