۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۵۶۴۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی خبر داد؛

اعزام ۲۰ مفسر به خارج از کشور در ماه مبارک رمضان | لزوم جریان سازی در تبلیغ با محوریت قرآن

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به برنامه اعزام مفسران به سراسر کشور و خارج کشور گفت: امسال ۲۰ نفر از مفسران با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی به خارج از کشور اعزام می شوند.
سخنرانی حجت الاسلام بنیادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جمعه شب در شانزدهمین همیش اساتید تفسیر حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: برنامه اعزام اساتید مفسر قرآن در ماه مبارک رمضان به سراسر کشور 5 سال است که انجام می شود.

وی افزود: سال نخست این برنامه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفت و 4 سال بعد با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بوده است، در سال نخست تعداد اعزام مفسران به 30 نفر برای مراکز استان ها خلاصه می شد و تعداد اعزام ها به واسطه تقاضاهایی که صورت گرفت افزایش پیدا کرد و امروز به بیش از 123 نفر رسیده که امری مبارک است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان این مراکز استان ها و شهرهای دوم و سوم آن ها تحت پوشش اعزام مفسر قرار گرفته است، اظهار داشت: امسال 20 نفر از مفسران با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی به خارج از کشور اعزام می شوند.

وی ادامه داد: بقیه مفسران نیز در سراسر کشور حضور پیدا می کنند، این برنامه یک جریان سازی در تبلیغ با محوریت قرآن کریم صورت داده و اعزامی هایی که از سوی مجمع عالی تفسیر و سازمان تبلیغات صورت می گیرد کفاف تقاضای کشور را نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی ابراز داشت: یکی از مسؤولان سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد که امسال 53 هزار اعزامی از سوی سازمان تبلیغات وجود دارد که وزان این تعداد در یک طرف و مفسرانی که اعزام می شوند در طرف دیگر قرار دارند.

وی عنوان کرد: با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها هماهنگ شده تا مفسران از دانشگاه ها غافل نباشند، در مجامعی مانند پادگان ها که نیاز وجود دارد هماهنگی های لازم صورت گرفته است؛ موضوع رسانه ای نیز جهت ترویج بحث قرآن و تفسیر اهمیت دارد که خوشبختانه با رییس سازمان صداوسیما هماهنگ شده که از برنامه ها استفاده شود.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: مفسران و مبلغان می توانند موضوعات به روز و نیاز جامعه را به مجمع عالی تفسیر ارائه کنند حتما موارد به مراکزی که نشر می دهند انتقال داده خواهد شد و در اختیار نسل جوان حوزه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: جریان سازی با محوریت قرآن در ماه مبارک رمضان نیز امری مهم محسوب می شود، بر اساس آمار معتبر جذابیت برنامه های تفسیری چندین برابر مباحث موضوعات دیگر است، اعزام به دو صورت انجام می شود، برخی از اساتید به صورت مستقیم اعزام می شوند که از سوی سازمان تبلیغات و سازمات ارتباطات اسلامی صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: اگر مبلغان در بحث تبلیغی خود تفسیر قرآن را در دستور کار قرار دهند می توانند جزواعزامی های حمایتی شوند و با دفتر تبلیغات اسلامی هماهنگ شده که حمایت های ویژه ای از آن ها صورت گیرد.

وی با تسلیت درگذشت آیت الله ایمانی افزود: آیت الله ایمانی از مفسران بزرگ قرآن کریم بودند و 40 سال تفسیر قرآن در دستور کار ایشان بود و بیش از 2 هزار 500 جلسه تفسیری ضبط شده دارند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات