۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۶۴۳۲۲
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

خروج آمریکا از برجام بی‌احترامی به حقوق بین الملل است

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: خروج آمریکا از برجام نوعی بی‌احترامی به حقوق بین الملل است البته ساده‌لوحی است که گمان کنیم قرارداد مذاکره مسؤولان ایران با غربی‌ها مورد احترام قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به آیه صدوپنج سوره مبارکه بقره در خصوص عدم اعتماد به دشمن گفت: خداوند متعال در این آیه می‌فرماید «اهل کتاب شامل کافران و منافقان هرگز نمی‌خواهند به شما مسلمانان خیری برسد چرا شما به آنها امید دارید رحمت را باید از خدا طلب کنید و به او اعتماد و امید داشته باشید».

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در این آیه از ما می‌خواهد که به دشمن امید و اعتماد نداشته باشیم زیرا، دشمنان هرگز نمی‌توانند در برابر خداوند متعال کاری انجام دهند مسلمانان باید بدانند که تمام عزت‌ها در نزد خداوند است و باید به او امید داشته و عزت و اقتدار را از او طلب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به دلیل عدم اعتماد به دشمنان خاطرنشان کرد: قرآن کریم به ما می‌گوید «شیطان دشمن آشکار شما است» پس بنابراین مطابق این فرمایش قرآن کریم هیچ انسان عاقلی به دشمن آشکار خود اعتماد نمی‌کند در قرآن کریم خداوند متعال مومنان را بسیار مورد تذکر خود قرار داده است و می‌فرماید «به دشمنانی که دشمنی آشکار دارند اعتماد نکنند و امید نداشته باشند».

وی در ادامه با بیان اینکه هدف شیطان قرار دادن انسان‌ها در بن‌بست است ابراز کرد: در خصوص عدم اعتماد به مستکبران قرآن یادآور می‌شود که «ای مردم مبادا شیطان راه شما را ببندد و شما را در بن‌بست قرار دهد اگر شیطان چنین مسیری را نسبت به شما در پیش گرفت باید بدانید که او دشمن آشکار و پنهان شما بوده و نباید فریقته او شوید».

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مسأله خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نوعی بی‌احترامی به حقوق بین الملل است البته ساده‌لوحی است که گمان کنیم قرارداد مذاکره مسؤولان ایران با غربی‌ها مورد احترام قرار می‌گیرد زیرا، در سابقه تاریخی کافران بی‌احترامی و بی‌حرمتی نسبت به هر عهد و پیمانی وجود داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه اروپایی‌ها هم مانند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند اضافه کرد: آمریکایی‌ها با خروج خود در حقیقت عنان برجام را در اختیار اروپایی‌ها قرار دادند و قصد دارند منافع خود را از این طریق دنبال کنند در حالی که مطابق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند و هرگز تضمینی را به ملت ایران نخواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه مستکبران با اصل نظام و اسلام در ستیز و خشونت هستند تصریح کرد: در مسأله خروج آمریکا از برجام تنها اختلافات جریان‌های سیاسی و حزبی در مسائل اصلی نظام نقش ندارد بلکه ستیز مستکبران با مبانی انقلاب اسلامی و اصل اسلام مهم است مردم ایران بسیار به آینده امیدوار بوده و با اتحاد و انسجام در جهت دستیابی به پیروزی همدل و همفکر هستند.

وی در پایان گفت: ملت ایران هر روز امیدوارتر از گذشته با اتحاد و انسجام به سوی اهداف بزرگ‌تر پیش می‌رود و آینده روشنی در انتظار ملت‌های مسلمان جهان است از این رو، اگر از همین امروز بیاییم و دستورات الهی را مورد توجه خود قرار دهیم فرصتی را برای مبارزه با مستکبران فراهم کرده‌ایم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات