۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۶۴۲۵۸
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

اخلاص و ولایت مداری از ویژگی های بارز شهید تقی پور بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اخلاص و ولایت مداری را از ویژگی های بارز شهید تقی پور برشمرد و گفت: آن شهید می توانست منشأ آثار و برکات فراوانی باشد اما شهادت در راه خدا موضوعی است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و جایگاه ویژه ای نزد پروردگار دارد.
دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با خانواده شهید تقی پور دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با خانواده شهید تقی پور آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دیدار خانواده شهید حجت الاسلام تقی پور با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید بزرگوار، اظهار داشت: شهید تقی‌پور از طلاب جدی و در درس و بحث بسیار دقیق بود.

وی با بیان این که شهید تقی پور برای علم خیلی ارزش قائل بود، ابراز کرد: یک وقت می‌گوئیم کسی شهید شده اما طعم علم را نچشیده، اما شهیدی که طعم علم را بچشد و واقعاً می‌فهمد که علم و میدان علم چه خبر است آن هم با این همه ثواب و آثاری که خدای تبارک و تعالی برای علم قرار داده ولی باز روی آن احساس تکلیفی که می‌کند می‌رود به آن میدانی که باید برود؛ این شهادت و این خون با خون سایر شهدا تفاوت دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه به بیان خاطراتی از شهید تقی پور پرداخت و خاطرنشان کرد: پنج شش سالی بنده توفیق داشتم که ایشان به درسم می‌آمد، هفته‌ای یک بار هم جلسه‌ خصوصی مذاکره علمی داشتیم، در جلسات بسیار مؤدب بود و بسیار دقیق سوال و جواب ها را تقریر می کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی عشق و علاقه به علم را از ویژگی های شهید تقی پور ذکر کرد و افزود: طلبه‌ای که شش هفت سال درس خارج خوانده، مراحل اجتهاد را داشت طی می‌کرد، چند سال دیگر در این بحث‌ها شرکت می‌کرد به عنوان یک طلبه صاحب نظر در مسائل فقهی مطرح می شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شهید تقی پور دارای اخلاص ویژه ای بود و کارها را برای رضای خدا انجام می داد، گفت: آن شهید بزرگوار هیچگاه رفتن به سوریه را اعلام نمی کرد و زمانی که باز می گشت ما متوجه حضورش در سوریه می شدیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید تقی پور همیشه از بنده می خواست که به سوریه بروم چون حضور روحانیت در سوریه را سبب تقویت روحیه رزمندگان و طلاب می دانست؛ آخرین باری که می‌خواست به سوریه برود با بنده خداحافظی کرد و حلالیت طلبید در حالی که هیچ وقت خداحافظی نمی‌کرد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ولایت مداری و انقلابی گری را از دیگر ویژگی های شهید تقی پور برشمرد و ابراز کرد: قطعا عدم حضور این افراد در حوزه زیان بار خواهد بود چون می توانست منشأ آثار و برکات فراوانی باشد اما شهادت در راه خدا موضوعی است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و جایگاه ویژه ای نزد پروردگار دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: علمای فراوانی داشتیم که از دنیا رفتند و فراموش شدند اما شهدای روحانی هیچگاه از یادها نمی روند و امیدواریم شفاعت ما را نزد پروردگار بکنند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ...»، گفت: برخی این آیه را اینگونه معنا می کنند که خدا اینها را به بهشت می‌برد در حالی که خدا افراد متدین عادی را هم به بهشت می برد اما مرحوم والد ما می گفت: بهشت مال اینها می‌شود یعنی اینها مالک بهشت می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دنیا ظرفیت شهدا را ندارد و ارزش و عظمت آنها در قیامت معلوم می‌شود، افزود: بنده خیلی به شهید تقی پور امید داشتم و اگر به همین روند علمی ادامه می داد قطعا مجتهد می‌شد، اما الان مقامی پیدا کرده که صدها مجتهد به آن نمی‌رسند./927/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات