۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۶۴۲۱۰
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

خروج یک طرفه آمریکا از برجام عامل بی اعتمادی به معاهدات بین المللی است

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به خروج یک طرفه آمریکا از برجام به شدت واکنش نشان داد و گفت: اقدام ترامپ عامل بی اعتمادی به روند مذاکرات دیپلماسی و معاهدات بین المللی است.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا بنقل از روزنامه جنگ پاکستان، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، خروج یک طرفه آمریکا از برجام را اشتباه بزرگ خواند و تاکید کرد: ایران به تعھدات ام تی (آژانس بین المللی انرژی ھسته ای) پایبند بوده است.

وی با بیان این که پاکستان از توافق ایران و قدرت های جهانی استقبال کرده بود ابراز امیدواری کرد که دیگر اعضای این توافقنامه به تعھد خود وفادار بمانند.

فیصل با اشاره به این که خروج یک طرفه آمریکا سبب آغاز مشکلات بزرگی در جھان خواهد شد تاکید کرد: این اقدام ترامپ رییس جمھوری امریکا، یک اشتباه بزرگ بود و باعث کاهش اعتماد میان کشورها و کم اثر شدن معاهدات بین المللی است.

وی با تاکید بر این که خروج آمریکا از برجام زمانی رخ داد که بازرسان آژانس بین المللی اتمی چندین بار پایبندی ایران به توافقنامه را تایید کرده بودند، ابراز داشت: ایران بارھا اعلام کرده است که ھیچ وقت دنبال بمب ھسته ای نبوده و استفاده از انرژی ھسته ای مسالمت آمیز حق تمام کشورھا است.

شایان ذکر است که رسانه‌های پاکستان روز گذشته با پوشش وسیع خبر خروج آمریکا از برجام، اقدام ترامپ را برهم زننده آرامش منطقه دانستند./۹۸۸/ب۹۰۳/ف

اشھد نقوی
ارسال نظرات