۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۶۴۱۸۵
رییس شاخه جنوب جماعت علمای عراق:

اهل سنت کتب شیعی را در کتابخانه های خود قرار دهند

الملا با بیان این که امروزه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند، گفت: این اتحاد را باید با گفت وگو و گفتمان سازی به وجود بیاوریم، چون بسیاری از کتب میان این مذاهب تفرقه می افکند.
خالد  الملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خالد الملا رییس شاخه جنوب جماعت علمای عراق صبح امروز در کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به خطراتی که اسلام را تهدید می کند، گفت: امروزه باید بررسی کرد که علت ضعف مسلمانان چیست و برای پاسخ به آن تفکر کرد.

وی با بیان این که امروزه مسلمانان باید با یکدیگر متحد باشند، اظهار داشت: این اتحاد را باید با گفت وگو و گفتمان سازی به وجود بیاوریم، چون بسیاری از کتب میان این مذاهب تفرقه می افکند.

الملا افزود: در کتاب خانه های شیعیان کتب اهل سنت وجود دارد، بر این اساس اهل سنت نیز موظف است که کتب شیعی را در کتاب خانه های خود قرار دهد و آن را در اختیار علاقه مندان قرار دهند تا این دو فرقه با مبانی همدیگر آشنا شوند.

رئیس شاخه جنوب جماعت علمای عراق با بیان اینکه ما درصدد هستیم تا اختلافات میان شیعه و اهل سنت را از بین ببریم و در این راستا تحقیقات بسیاری انجام اده ایم، عنوان داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب با همکاری مراکز علمی در عراق در این زمینه تلاش های بسیاری انجام داده اند.

وی بر ضرورت اتحاد میان علمای اسلامی تأکید کرد و گفت: این فرهنگ باید جا بیفتد که ارتباط گیری علمای سنی با شیعیان حمل بر شیعه شدن آن ها نشود؛ استکبار می خواهد با تفرقه افکنی میان شیعه و سنی بر آن ها غالب شود، همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «جنگ در عراق و سوریه، جنگی بین شیعه و سنی نیست، بلکه جنگ تروریسم علیه مسلمانان است»./۸۴۱/ب۲۰۲/ف

ارسال نظرات