۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۶۴۱۴۷
امام جمعه شاهرود:

ورود زودهنگام طلاب به مسؤولیت های اجرایی آسیب زا است

حجت‌الاسلام امینی ورود زودهنگام طلاب و روحانیان به مناصب و مسؤولیت های اجرایی را آسیب آفرین توصیف کرد.
حجت الاسلام امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شهرستان شاهرود، در جلسه مجمع طلاب شهرستان شاهرود که در مصلای قم برگزار شد، با اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه گفت: در دعاهای وارد شده، هیچ‌ دعایی برای مساوات وارد نشده، اما برای مواسات دعا شده است، چه بسا این‌که مساوات عدالت نباشد، اما همدلی، هماهنگی، همگرایی و همکاری با هم شاید در این مواسات باشد.

وی با اشاره به پیشینه مناسب و درخشان شهرستان شاهرود بیان کرد: البته این پیشینه و تمام پیشینه‌های درخشان در سراسر کشور مرهون فرزندان حوزه است، تحولات سده اخیر از مشروطه مشروعه گرفته تا صنعت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی، مرهون فرزندان حوزه است؛ چراکه سردمداران این جریان‌های تاریخی علمای بزرگی چون شیخ فضل‌الله، آیت الله کاشانی و امام راحل بودند.

امام جمعه شهرستان شاهرود ادامه داد: گرچه برخی ملی گرایان می‌خواهند چهره مصدق را به غلط تطهیر کنند و نهضت ملی شدن صنعت نفت را به پای او بنویسند، اما مرهون فرزند حوزه همچون آیت الله کاشانی بود.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از فرزندان حوزه این انقلاب عظیم الهی را به راه انداخته است، تصریح کرد: برکات عظیمی در چهار دهه، نه فقط به مردم ایران که به جهان بشریت و امت اسلام هدیه کردند، امروز هم فرزند دیگری از خانواده حوزه است که در این اقیانوس متلاطم بشری و دشمنی‌های روز به روز استکبار، موجب دلگرمی کشور و جامعه است.

حجت‌الاسلام امینی حوزه علمیه را تعیین کننده آینده جامعه و انقلاب دانست و بیان کرد: آینده تعالی و ترقی کشور و انقلاب نیز از جانب حوزه حاصل می‌شود، طلاب و علمای حوزه هستند که می‌توانند راه پیشینیان را ادامه داده و به آیندگان برسانند، مخصوصا حوزه علمیه قم که جای حوزه نجف را گرفته و امروز در جهان می‌درخشد، اگر این گذشته بخواهد به آینده پیوند بخورد، از طلاب انتظار این کار می‌رود.

وی با انتقاد از زمان پذیرش طلاب اظهار داشت: در بدترین زمان طلاب را پذیرش می‌کنند، پذیرش حوزه نباید به اواخر اسفندماه که تعطیلات است، منحصر شود، وظیفه مسئولان این بخش، شناسایی و کشف استعدادها مانند سلف صالح است.

امام جمعه شهرستان شاهرود مطرح کرد: ورود برخی طلاب که استخوان بندی قوی حوزوی را پیدا نکرده‌اند به امور اجرایی خطرناک است؛ پیشنهاد این است که عده‌ای با تعهد تحصیل کنند و سریع وارد امور اجرایی مانند منبر و مساجد نشوند، چراکه این عجله می‌تواند آسیب‌زا باشد، البته در حال حاضر در حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب فاضل زیادی در حال تحصیل هستند که آینده حوزه را شکل می‌دهند.

وی در پایان تأکید کرد: دو بحران اساسی کمبود آب و بیکاری در شهر وجود دارد، علت بحران آب، استفاده از اصل سرمایه و عدم تولید آب است که پیوست فرهنگی آن بایستی برای مردم بیان شود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات