۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۶۳۷۳۷
با حضور مسؤول مدارس علمیه قرآنی کشور؛

طلاب ممتاز علمی و قرآنی مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر تجلیل شدند

مراسم تجلیل از ممتازان قرآنی و علمی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با حضور حجت الاسلام طاهری مسؤول مدارس علمیه قرآنی کشور برگزار شد.
آیین افتتاح مدرسه قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسم تجلیل از ممتازان قرآنی و علمی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر صبح امروز با حضور حجت الاسلام طاهری مسؤول مدارس علمیه قرآنی کشور در مسجد این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام طاهری در این مراسم به اشاره به اهمیت حفظ قرآن توسط طلاب به معرفی مدرسه قرآنی پرداخت و گفت: در مدرسه قرآنی طلاب در کنار دروس رایج حوزوی به صورت آهسته و منظم کل قرآن را حفظ می کنند و با معارف آن آشنا می شوند؛ همچنین طلاب با استفاده از وقت های اضافه و بهره گیری از فرصت تابستان و جابجایی بعضی از دروس به تابستان، در مدت شش سال کل قرآن را حفظ می کنند.

مسؤول مدارس علمیه قرآنی کشور افزود: طلاب در این مدارس سالانه به طور متوسط پنج جزء(سال تحصیلی سه جزء و در تابستان هم دو جزء) حفظ می کنند.

وی با اشاره به اهداف و سیاست های این مدرسه قرآنی ابراز داشت: پرورش طلاب حافظ قرآن کریم و آشنا به مکتب اهل بیت(ع)، تربیت و تهذیب قرآن محور، شناسایی استعدادهای درخشان، آشنایی طلاب با فنون قرائت، حفظ، ترجمه، مفاهیم، علوم و مهارت های قرآنی و تفسیر، زمینه سازی تربیت مربیان کارآمد جهت تدریس در زمینه های مختلف قرآن و حدیث از جمله این اهداف است.

حجت الاسلام طاهری در ادامه به شرایط پذیرش پرداخت و گفت: لزوم شرکت در دوره اختبار و تثبیت قرآنی، بهره مندی از استعداد و حافظه خوب به بالا، تعهد به شرکت روزانه در دوره های تابستانی، حفظ روزانه حداقل پنج خط از قرآن کریم از جمله شرایط پذیرش است.

گفتنی است در پایان این مراسم از سه طلاب ممتاز علمی و قرآنی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با حضور مسؤول مدارس علمیه قرآنی کشور تجلیل شد./833/د103/ب1

ارسال نظرات