۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۷۱۰
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:

«شب خاطره گویی تبلیغی» شکل گیرد

سرهنگی با تأکید بر ضرورت خاطره نویسی مبلغان گفت: خاطرات نابی که مبلغان می نویسند، ما را به دنیایی جدید سوق می دهد و اگر بتوانیم از آن ها به شکل صحیح استفاده کنیم، بی شک در جهت تبلیغات اسلامی گام های بلندی برداشته خواهد شد.
مرتضی سرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در اختتامیه نخستین جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین که عصر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم  برگزار شد، با اشاره به این که سفرهای تبلیغی ظرفیت های بسیاری برای نویسندگی ایجاد می کندف گفت: گاهی ممکن است در روستاها یک سری آداب و رسوم حاکم باشد که ما از آن بی خبر باشیم، اما مبلغان می توانند با نگاشتن خاطرات خود شیرینی مطلع شدن از این آداب و رسوم را به ما بچشانند.

وی با تأکید بر ضرورت خاطره نویسی مبلغان اظهار داشت: اگر این خاطرات به چاپ برسد بی شک مورد توجه روانشناسان و جامعه شناسان قرار خواهد گرفت و همچنین ظرفیت کمک به مردم آن بخش یا منطقه رابه لحاظ های مختلف فراهم می کند.

سرهنگی با بیان این که در این جشنواره با قلم هایی آشنا شده ایم که بسیار حرفه ای و زیبا است، عنوان کرد: امروزه باید بدانیم که سرمایه کشور تنها در عسلویه نخوابیده است، بلکه قلم و استعدادهای موجود هم نیز یک سرمایه عظیم است که باید از آن ها بهره کافی در جهت تقویت دین گرفته شود.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری خاطرنشان کرد: خاطرات نابی که مبلغان می نویسند، ما را به دنیایی جدید سوق می دهد و اگر بتوانیم از آن ها به شکل صحیح استفاده کنیم، بی شک در جهت تبلیغات اسلامی گام های بلندی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به این که جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین به منزله آغاز راه مبلغان نویسنده است، بیان کرد: برای ماندگار شدن خاطرات تبلیغی می توانیم «شب خاطره گویی تبلیغی» به راه بیاندازیم تا مبلغان گرد هم آمده و در فضایی کاملاً ادبی به بیان تجربیات و خاطرات خود بپردازند.

سرهنگی با بیان این که بعد از جنگ تحمیلی تا حدود 18 سال حدود 60 هزار اسیر عراقی در ایران نگهداری می شدند، اضافه کرد: ما امروز حتی یک ورق هم از آن اسیران خاطره ای نداریم و در حال حاضر در حال دعوت از سربازان و افسران نگهبان هستیم تا خاطرات خود را برای ما نقل کنند و ما به نگارش تبدیل کنیم؛ جالب است بدانیم که حدود 12 هزار نفر از اسیران عراقی در ایران ماندند و جذب انقلاب اسلامی شدند، بر این اساس باید به دنیال آن باشیم که چه مسائلی سبب جذب آن ها به انقلاب شده است و آن خاطرات را بنویسیم و در اختیار همگان قرار دهیم.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری یادآور شد: فضای روستاها بسته است و تنها کسانی که می توانند آن فضا را باز کرده و به دیگران بشناسانند مبلغان هستند.

وی تأکید کرد: مسؤولان باید از نویسندگان حمایت کنند تا چرخ نویسندگی و سفرنامه نویسی ها و نگاشتن خاطرات تبلیغی بچرخد و همه از آنها بهره ببرند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات