۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۳۶۶۱
خبرنگار جبهه مقاومت:

اتفاقات سوریه یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار بود

شمشادی با بیان این که جنگ سوریه پیش از آن که یک جنگ نظامی باشد، یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار بود، گفت: پیش از آن که گلوله‌ای در سوریه شلیک شده باشند، توپخانه سنگین العربیه و الجزیره به مردم سوریه، افکار عمومی و مردم منطقه شلیک می‌کرد.
حسن شمشادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن شمشادی، خبرنگار جبهه مقاومت، امروز در سومین همایش پاسداشت شهدای جبهه مقاومت که در سالن آمفی تئاتر دکتر قربان‌نیای دانشگاه مفید قم برگزار شد، بیان داشت: 86 ماه پیش در سوریه که پیشتر آن را بلاد شام و شامات میخواندند، بحرانی آغاز شد که در وهله نخست نامش را انقلاب مردم سوریه نهادند.

شمشادی اظهار داشت: آنچه در سوریه اتفاق افتاد، ادامه روندی بود که در مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن شکل گرفته بود که العربیه و الجزیره پیشقراولان جنگ رسانهای آن شدند.  

وی با بیان این که جنگ سوریه پیش از آن که یک جنگ نظامی باشد، یک جنگ رسانه‌ای تمام عیار بود، گفت: پیش از آن که گلوله‌ای در سوریه شلیک شده باشند، توپخانه سنگین العربیه و الجزیره به مردم سوریه، افکار عمومی و مردم منطقه شلیک می‌کرد.

خبرنگار جبهه مقاومت ابراز داشت: متأسفانه برخی از رسانهها چنان القاء میکردند که آنچه در سوریه میگذرد نشان دهنده نارضایتی 23 میلیون از یک نظام و یک رییس جمهور است. رسانههای بهگونهای تحلیل میکردند که بسیاری باور کردند جمعیت 23 میلیونی سوریه در یک سو و رییس جمهور سوریه نیز در یک سو قرار دارد.

وی تصریح کرد: برخی در منطقه و جهان و حتی داخل کشور تأکید میکردند که رویدادهای سوریه یک انقلاب مردمی است و نباید حکومت و نظام سوریه را حمایت کرد.

شمشادی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در همان نخستین روزهای جنگ گفتند «آنچه در سوریه میگذرد، با وجود مطالبات مردمی که به حق هم هست و به دولت سوریه در رابطه با آن گوشزد کردهایم، توطئهای خارجی است و از این رو ما در کنار دولت و مردم سوریه میایستیم».

وی با بیان این که استراتژی جمهوری اسلامی ایران در اوایل تابستان 1390 در کم و کیف برخورد با حوادث سوریه ترسیم شد، گفت: در ابتدا برخی از خناسان باز هم شبهه میکردند اما با گذشت زمان همه دانستند که همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، مسأله سوریه یک توطئه خارجی است.

خبرنگار جبهه مقاومت اظهار داشت: با گذشت زمان ظاهر مسالمتآمیز تروریستها کنار رفت و چهره حقیقی آنها بر جهان عیان شد. سرها بریده و پیکرها مثله میشد و اجساد بر خودروها و موتورسیکلتها روی آسفالت خیابانها کشیده میشد. تروریستها نوزادان شش ماهه را از آغوش مادر بیرون میکشیدند و زنده زنده در درون تنور میانداختند. 

وی ابراز داشت: مدتی بعد حکومتهایی همچون عربستان، آمریکا، انگلستان، قطر، فرانسه، ترکیه، آلمان و در رأس همه صهیونیستها چهره حقیقی خود را در حمایت از تروریستها نشان دادند.

شمشادی تصریح کرد: ایستادگی ما در کنار دولت و اکثریت مردم سوریه که خود ایستادند، این سرزمین را از دست تروریستها و حامیانشان نجات داد.

وی افزود: تروریستها و حامیانشان گمان میکردند که در نخستین ماههای نبرد، بر سرزمین مردم سوریه مسلط خواهند شد، اما سالها گذشت تا آن که نظام سوریه امروز 7 سال و دو ماه است که در جای خود باقی مانده است./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات