۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۶۳۴۷۱
معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان ایلام:

نفوذ سرآغاز ایجاد انحراف است

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(ع) ایلام گفت: امروزه نفوذ حتی در حوزه علمیه نیز وجود دارد و یکی از علل مطالبه رهبری برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه جلوگیری از این مساله خطرناک است.
نفوذ

حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(ع) شهر ایلام، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: یکی از راه های ضربه زدن دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی، نفوذ است.

وی افزود: مساله نفوذ از پیروزی انقلاب تاکنون وجود دارد و دشمنان هر بار با طرح و برنامه جدیدی این مساله را دنبال می کنند.

حجت الاسلام سلیمی خاطرنشان کرد: نفوذ سبب می شود تا تفکر غربی با تفکر انقلابی مخلوط شود و نتیجه آن قطعا به سود انقلاب اسلامی نخواهد بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صاحب الزمان(ع) شهر ایلام عنوان داشت: یکی از مطالبات رهبری از مسؤولان بستن نفوذگاه های دشمنان است زیرا که اگر دشمنان بتوانند در سیستمی نفوذ کنند هدفی جز تضعیف یا براندازی نظام اسلامی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: مساله نفوذ سبب می شود تا اعتقادات اصیل و باورهای درست جای خود را به تفکرات غربی و سکولار دهد و این یکی از خطرناک ترین مقوله ها برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه نفوذ اسباب اصلی ایجاد تفرقه بین مسؤولان است، گفت: دشمنان برای تضعیف صفوف مستحکم مومنان در تاریخ اسلام همواره نفوذ را راه گشای کار خود می دانستند و سعی داشتند با نفوذ بین مسلمانان تفرقه و نزاع ایجاد کنند.

حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: در واقع می توان گفت نفوذ سرآغاز ایجاد انحراف است زیرا که نفوذ از تصمیم گیری صحیح بر اساس اعتقاد اصیل جلوگیری می کند.

معاون پژوهش مدرسه صاحب الزمان(ع) شهر ایلام تاکید کرد: دشمنان با نفوذ در بدنه و یا نهادهای مهم سعی در شناخت نقاظ ضعف را دارند تا از آن طریق عرصه را برای پیشرفت جمهوری اسلامی تنگ و سپس آن را تضعیف کنند.

وی ابراز داشت: امروزه نفوذ حتی در بعضی مدارس علمیه نیز وجود دارد و یکی از علل مطالبه رهبری برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه جلوگیری از این مساله خطرناک است.

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: داشتن تقوا زمینه ساز بصیر بودن خواهد بود و یکی از راه های شناخت و جلوگیری از نفوذ داشتن بصیرت است که باید همه در بصیرت افزایی در جامعه کوشا باشیم.

وی در پایان گفت: باید چشم طمع دشمنان را نسبت به چپاولگری و تضعیف نظام اسلامی کور کرد و با انقلابی بودن در مسیر پیشرفت کشور و انقلاب شکوهمند اسلامی تلاش کرد./۸۷۹/ت303/ب1

ارسال نظرات