۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۶۳۴۶۴
امام جمعه موقت سمنان:

استقلال اقتصادی مستلزم اراده مردمی و اهتمام مسؤولان است

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه نیازمندی سبب اسیری و خودکفایی موجب امیری و قدرتمندی است، گفت: استقلال اقتصادی کشور مستلزم اراده مردمی و اهتمام مسؤولان است.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) این شهر، ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتی به‌مثابه نسخه درمان مشکلات اقتصادی کشور، تأکید کرد: مردم جامعه امروز ضرورت اقتصاد مقاومتی در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند و لذا باید گفت بستر برای اجرای منویات معظم له آماده است.

وی افزود: ایشان در سال‌های اخیر به‌طور مداوم بر مقوله اقتصاد تأکیددارند و نام‌گذاری سال‌های اخیر با عنایت به مسائل کشور و اقتصاد مقاومتی، مثال بارز این امر محسوب می‌شود که نشان از تدبیر و دوراندیشی حکیمانه معظم له دارد لیکن امروز باید اهتمام ویژه و تلاشی مضاعف برای نیل به استقلال اقتصادی در کشور وجود داشته باشد.

امام‌جمعه موقت سمنان با تأکید بر حفظ استقلال اقتصادی کشور به‌مثابه کلیدواژه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید حاصل جمع دو برگ خرید اصلی یعنی مردم و مسئولان را در نظر داشت تا سخنان معظم له در جامعه نمود بیرونی یابد.

حجت الاسلام عبدوس استقلال سیاسی در سایه نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری را دو ویژگی سربلندی کشور در مسائل مختلفی ازجمله اقتصاد دانست و گفت: مردم باید با مسئولان همدل و هم‌صدا باشند تا به کارهای زیربنایی بزرگ در کشور دست‌یابیم.

وی افزود: خودکفایی و استقلال اقتصادی عامل رسیدن به عزت است و لذا باید با حمایت از تولید داخلی به سمت این خودکفایی گام‌های اساسی برداریم.

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه خواستار نگاه ویژه مسئولان و مردم به حمایت از تولید داخل شد و گفت: نیازمندی موجب اسیری و خودکفایی موجب امیری و قدرتمندی می‌شود که این امر امروز نیاز کشور ما محسوب می‌شود.

حجت الاسلام عبدوس در ادامه به توطئه‌های دشمنان نیز اشاره کرد و تأکید داشت: باید در برابر دشمنان هوشیار بود چراکه امروز ایران اسلامی در زمره مقتدرترین کشورهای منطقه و جهان است و این مقوله دشمنان را ناراحت و عصبانی می‌کند لیکن به دنبال توطئه‌هایی هستند تا ایران اسلامی را از مسیر پیشرفت دور سازند.

وی با بیان اینکه وابسته سازی، یکی از توطئه‌های شوم دشمنان در قبال کشورهای مسلمان منطقه و جهان محسوب می‌شود، افزود: دشمن در تلاش است اقتصاد کشور فروبریزد و این امر باید مدنظر تمام آحاد جامعه باشد./977/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات