۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۶۳۴۴۵
امام جمعه ایلام:

اقتدار موشکی و قدرت دفاعی کشور مانع اصلی جنگ است

امام جمعه ایلام گفت: برجام موفقیتی برای کشور در پی نداشت بلکه با وضع تحریم های شدیدتر خباثت و دروغگویی آمریکا به اثبات رسید.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مدافعان حرم اهل بیت(ع) زمینه سازان قیام جهانی ولی عصر و منتظران واقعی انقلاب مهدی آل محمد هستند.

وی افزود: انتظار فرج بالاترین عبادت ها است و این مساله در روایات و احادیث مختلفی وجود دارد زیرا که انتظار ظهور موعود و یگانه منجی عالم بشریت با شناخت و آگاهی و بصیرت همراه است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: برپایی مراسم های بزرگی همچون راهپیمایی اربعین حسینی و نیمه شعبان و حماسه حسینی در روز عاشورا نشات گرفته از فرهنگ انتظار بوده و مصداق بارز منتظران واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: فرهنگ انتظار مقدمه تحقق مهدویت است و تبعیت از ولایت از دیگر نشانه‌های منتظران واقعی است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت غایت انبیا و سیره امامان معصوم است و آموزش و تقویت نفس و سعادتمند شدن بشر از اهداف بزرگ انبیای الهی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام تعلیم را از اهداف مهم رسالت جهانی خویش معرفی می‌کند، بنابراین پیامبر و ائمه معصومین از هر فرصتی برای آموزش مردم بهره می‌بردند.

این مدرس حوزه در ادامه خطبه های نماز جمعه به تهدید های اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی کشور باید با تبعیت از موضع گیری انقلابی رهبر معظم به گستاخی های آمریکا پاسخ دهند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: عامل اساسی در گستاخی و باج‌خواهی رییس جمهور آمریکا و سران کشورهای اروپایی فقدان موضع‌گیری انقلابی و گاها انفعالی دستگاه دیپلماسی کشور و بانیان توافق هسته‌ای و برجام است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه به فرموده رهبر برجام خسارت محض بود، تصریح کرد: برجام موفقیتی برای کشور در پی نداشت بلکه با وضع تحریم های شدیدتر خباثت و دروغگویی رژیم آمریکا به اثبات رسید.

وی اضافه کرد: اگر در ابتدای اجرای برجام در مقابل نقض عهد آمریکا موضع گیری انقلابی می شد امروز شاهد سخنان قلدرمابانه رییس جمهور این رژیم استکباری نبودیم.

عضو شورای عالی حوزه در استان ایلام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اروپائی‌ها فتنه جدیدی را شروع کرده‌اند، ابراز کرد: رژیم‌های آمریکا و اروپا در ادامه روند موجود و باقی ماندن در برجام و اعمال تحریم‌های جدید و طرح مسائل انحرافی همانند مسائل دفاعی و موشکی و مسائل منطقه هماهنگی کامل دارند.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای و برجام مسأله لغو تحریم‌ها بود، برجام نهایی شد و آمریکا هم تاکنون در برجام حاضر است، آمریکا در برجام بود و تحریم‌هایی که توسط اوباما وضع شده بود تمدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در ادامه سخنان خود به اقتدار موشکی کشور اشاره کرد و گفت: اقتدار موشکی و قدرت نظامی مانع جنگ است و قدرت بازدارندگی دارد اگر در مورد موشک‌ها مذاکره کنیم و امتیاز دهیم خطر جنگ حتمی است.

وی اضافه کرد: اگر مسؤولان توان دفاعی کشور را نادیده گرفته و برای باقی ماندن در برجام با باج دهی با آمریکا و اروپایی ها از مواضع خود کوتاه بیایند قطعا زمینه تهاجم نظامی آمریکا را فراهم آورده اند.

امام جمعه ایلام در ادامه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی پرداخت و خاطر نشان کرد: تنها شاه کلید برون رفت از وضعیت بد اقتصادی تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام عنوان کرد: رهبر انقلاب می‌فرماید وقتی جنس داخلی مصرف می‌شود سبب افزایش ثروت ملی می‌شود و مردم وقتی که مردم یک جنس تولید داخل را جای جنس تولید خارج خرید می‌کنند به  به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی برای مردم قابل تحمل نخواهد بود و افزایش تعرفه ها فشار وارد کردن روی دوش مردم است و نمایندگان مردم در مجلس و مسؤولان دولتی با توجه وضع اقتصادی کشور اجازه ندهند که این افزایش قیمت ها صورت گیرد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات