۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۵۶۳۴۲۳
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

تحقق "دولت اسلامی" با رانت و ربا امکان ناپذیر است

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی گفت: دولت اسلامی زمانی محقق می شود که دولتمردان جلوی مفاسدی همچون رانت ها، رشوه ها، اختلاس ها، رباخواری ها و غیره را که در حال وارد آوردن ضربات شدید به پیکره دین و دینداری مردم است را بگیرند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب کرمانی

حجت الاسلام سید محمدرضا موسوی نسب کرمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مسلمان بودن و موحد واقعی بودن لازمه همه افراد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان نظام است، گفت: همه ارزش حکومت اسلامی بر اعتقاد به توحید، ارکان توحید و فروعات توحید مبتنی است و کسی که از توحید جدی برخوردار نباشد قطعاً نمی تواند در دولت اسلامی نقش سازنده ای داشته باشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه در توحید اسلامی، همه قدرت ها در مالکیت خداوند متعال است، اظهار داشت: در توحید اسلامی احاطه همه امور در دست خداوند است و نصرت خداوند مبتنی بر آن است که انسان دین خدای متعال را نصرت کند.

مسؤولان نظام اسلامی باید به توحید اسلامی باور قلبی داشته باشند

وی افزود: کسی که در نظام اسلامی، مسؤولیت می پذیرد ابتدا باید نسبت به همه اصول و فروع توحید باور قلبی داشته باشد و با یک اعتقاد راسخ و آگاهانه در این زمینه و در مسیر طاعت الهی عمل کند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی با اشاره به حدیث شریف «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» ابراز کرد: اسلام در بالاترین مرتبه ها قرار دارد، یعنی اسلام برای همه ابعاد زندگی بشر اعم از برنامه های دنیوی و اخروی برترین برنامه ها را دارد و هیچ اندیشه، دین و مذهب دیگری نمی تواند به پایه آن برسد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اسلام دین کامل و عالی رتبه ای است، خود برای جوامع اسلامی برنامه های کامل و جامعی دارد، بر این اساس ما اجازه نداریم که در عرصه بین الملل تن به قوانینی بدهیم که خواری و ذلت و تحت سلطه قرار گرفتن مسلمانان را در پی داشته باشد.

کمبودها را تحمل می کنیم، اما وابستگی را هرگز

وی تأکید کرد: شعار دینی پیشوایان و بزرگان دینی ما همواره این بوده است که ما کمبودها را تحمل می کنیم، اما وابستگی را نمی توانیم تحمل کنیم؛ امروزه مسؤولان نیز باید به این اصول توجه کنند و در عرصه سیاست های بین الملل بدان پایبند باشند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی با اشاره به این که توجه به مبانی اسلامی در اجرای قوانین سبب رشد و پیروزی جامعه می شود، بیان کرد: اگر در جایی مشاهده می کنیم که به پیروزی نرسیده ایم و ناکام مانده ایم به این دلیل است که به تقوای دینی و حقیقت مفاد اسلامی را در عرصه بین الملل و یا داخل کشور رعایت نکرده ایم.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: هرکجا مسؤولان با صداقت و تقوای دینی جلو رفته اند و قوانین اسلامی را با دقت رعایت کرده اند، موفقیت و نجاح کسب کرده ایم، اما در جایی که به این موضوع توجه نشده است و از مبانی اسلامی منحرف شدند شاهد عدم موفقیت و ضربه خوردن جامعه اسلامی بوده ایم.

حرکت صادقانه، عالمانه، محکم و مقتدرانه سبب رسیدن به پیروزی می شود

وی با تأکید بر اینکه حرکت صادقانه، عالمانه، محکم و مقتدرانه سبب رسیدن به پیروزی می شود، گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم که همین گونه حرکت ها سبب شد تا انقلاب به شکوفایی برسد، بر این اساس در عرصه دولت سازی اسلامی، جامعه سازی اسلامی و تمدن سازی اسلامی باید مسؤولان حرکت هایی از آن شکل حرکت ها داشته باشند تا موفق شوند.

حجت الاسلام موسوی نسب کرمانی با اشاره به این که دولت اسلامی با شعار دادن محقق نمی شود، عنوان کرد: دولت اسلامی زمانی محقق می شود که همه دولتمردان و مسؤولان نظام نسبت به قوانین اسلامی متعهد باشند و سعی کنند یکایک آن ها را در جریان حکومت اسلامی پیاده سازی کنند و جلوی مفاسدی همچون رانت ها، رشوه ها، اختلاس ها، رباخواری ها و غیره را که در حال وارد آوردن ضربات شدید به پیکره دین و دینداری مردم است را بگیرند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) یادآور شد: اگر مردم مشاهده کنند که در میان مسؤولان نظام و دولتمردان مفسده ای وجود ندارد و همچنین میان مسؤولان و مردم شکاف طبقاتی نیست و عدالت به معنای واقعی در جامعه حکمفرمایی می کند، بی شک پای نظام خواهند ایستاد و همین ایستادگی از یک سو پایه های حکومت را محکم می کند و از سویی دیگر دشمن را وادار به عقب نشینی خواهد کرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات