۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۳۹۸

اعتراض به کشتار مسلمانان هَزاره در پاکستان

فعالان اجتماعی قوم هزاره در پایتخت پاکستان با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای تامین امنیت قوم هزاره در شهر کویته شدند.
اعتراض به کشتار مردم هزاره در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان اجتماعی قوم هزار به کشتار مردم مظلوم کویته اعتراض کرده و خواستار رسیدگی فوری دولت پاکستان شدند.

آنان با در دست گرفتن پلاکاردهایی اعلام کردند: کشتار مردم هزاره در شهر کویته نوعی نسل‌کشی است و اگر به صورت فوری متوقف نشود عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات گفت: سوال ما از دولت پاکستان این است که چرا تمام عملیات‌های تروریستی اخیر فقط در شهر کویته و علیه قوم هزاره انجام می‌شود؟

این افراد از نهادهای امنیتی پاکستان درخواست کردند با شناسایی عاملان این حملات تروریستی آنان را به سزای اعمال خود برسانند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این اعتراضات گفت: سوال ما از ارتش و دادگاه عالی پاکستان این است که آیا شیعیان و به ویژه قوم هزاره پاکستانی نیستند؟ آنان نیز باید مانند دیگر شهروندان از حقوق مشخص و به خصوص امنیت برخوردار باشند.

این افراد بیش از دیگران به پاکستان علاقه دارند و برای آزادی کشور خود حاضر شده‌اند بارها جانفشانی کنند حال نوبت دولت است که برای آنان اقدام کرده و امنیت آنان را تامین کند.

این درحالی است که دیگر شهرهای پاکستان از جمله لاهور و کراچی نیز محل برگزاری تجمعات اعتراضی مردم علیه کشتار مردم هزاره بود.

طی سال‌های اخیر با وجود بهبود کلی وضعیت امنیتی در پاکستان کشتار مردم هزاره در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان ادامه داشته است و این شهر طی روزهای اخیر شاهد موج جدیدی از کشتار مردم بوده که اعتراض ساکنین این شهر را در پی داشته است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات