۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۶۳۳۷۱

تأکید روحانی شیعه عربستانی بر اتحاد و همدلی میان مسلمانان

یکی از روحانیان شیعه عربستانی در سخنرانی خود به مناسبت ولادت امام زمان (عج) بر ایجاد وحدت میان مسلمانان تاکید کرد.
«شیخ حسن صفار» روحانی شیعه عربستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار روحانی شیعی عربستانی در سخنرانی خود به مناسبت ولادت امام زمان (عج)، گفت: اختلاف در جزئیات مسائل دینی مانعی در برابر همکاری میان مسلمانان ایجاد نمی‌کند.

شیخ صفار طی یک سخنرانی در حسینیه «ناصر» واقع در شهر «سیهات» عربستان گفت: به نفع بشریت است که اختلافات و دشمنی را حتی با وجود اختلافات فکری و دینی کنار بگذارند و بیشتر به دنبال نقاط مشترک باشند.

وی با بیان این که مسلمانان نباید به دنبال نقاط اختلاف و بزرگنمایی آن‌ها باشند، گفت: مراسمی مانند جشن میلاد امام زمان (عج) باید باعث صلح و دوستی میان مسلمانان باشد و نباید به موضوعی برای اختلاف تبدیل شود.

این روحانی شیعی، ادامه داد: همه مسلمانان صرف نظر از شیعه و سنی معتقد هستند که رسول گرامی اسلام (ص) بشارت حضرت مهدی (عج) را داده است و فرموده‌اند که ایشان از فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود. این مسأله نشان دهنده جهانی بودن اسلام است و مسلمانان باید سعی کنند این جنبه را تقویت کنند.

شیخ صفار گفت: یک لیست شامل ۱۷ عالم سنی وجود دارد که احادیث مربوط به حضرت مهدی (عج) را نقل کرده‌اند. اختلاف نظر در مورد جزئیات نباید مانع همکاری و تعاون بین مسلمانان شود ویا میان آنان تفرقه ایجاد کند./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

ارسال نظرات