۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۶۳۲۸۳
حجت الاسلام جهانگیری:

اگر "اسلامی" نشویم کشور متزلزل خواهد شد

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: ما هنوز در عرصه اقتصاد انقلاب نکرده ایم و اقتصاد کشور هنوز بر اساس لیبرالیسم و کاپیتالیسم اداره می شود.
حجت الاسلام جهانگیری

حجت الاسلام حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه استقامت و ایستادگی دو عامل عقب راندن دشمن و استکبار جهانی است، گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در می یابیم که اگر نسبت به مواضع خود قاطع نباشیم، دشمن جلو آمده و چنگال خود را بیشتر به سمت جامعه اسلامی مان دراز می کند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز سیاست تنش زدایی ندارد، اظهار داشت: سه کلیدواژه عزت، حکمت و مصلحت در دیپلماسی ایران که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده اند به این معنا نیست که ایستادگی برابر با تنش آفرینی باشد، بلکه بدین معنا است که دشمن را گستاخ تر نکنیم، بلکه از فرصت هایی که داریم برای پیروز شدن استفاده کنیم.

هدف استکبار ناکارآمد نشان دادن دین است

وی با اشاره به این که امروزه همه دنیا ایستاده اند تا حکومت اسلامی ایران را که بر اساس آموزه های اسلامی شکل گرفته است را از بین ببرند، ابراز کرد: هدف دشمنان از نابودی مملکت اسلامی آن است که به جهان بفهمانند که دین دیگر پاسخگو نیست و نظریه اسلام گرایی را کاملاً نابود کنند.

حجت الاسلام جهانگیری با بیان اینکه انقلابی که ایجاد کردیم، یک پروژه نبود، بلکه یک پروسه است، افزود: انقلاب ما بدین معنا نبود که در سال 57 یک انقلابی رخ دهد و بعد از آن دیگر کاری نداشته باشیم، بلکه باید بدانیم که انقلاب مان یک انقلاب فرایندی بود و علاوه بر انقلاب سیاسی به انقلاب های علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نیازمندیم.

از لحاظ علمی اسلامی نیستیم

مبلغ بین المللی حوزه علمیه قم انقلاب ما از لحاظ سیاسی اسلامی است، اما از لحاظ علمی اسلامی نشده و هنوز جوانان در حال خواندن دروس غربی هستند؛ همین مسأله ما را در یک پارادوکس قرار می دهد و سبب می شود عده ای بگویند «انقلاب چرا موفق نمی شود».

وی با تأکید بر این که ما هنوز در عرصه اقتصاد انقلاب نکرده ایم و اقتصاد کشور هنوز بر اساس لیبرالیسم و کاپیتالیسم اداره می شود، بیان کرد: بر اساس اندیشه امام راحل چهارپایه انقلاب اسلامی، یعنی سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع باید اسلامی باشد تا نظام کارآمد شود.

اگر در همه ابعاد اسلامی نشویم کشور متزلزل خواهد شد

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی تأکید کرد: انقلاب باید در همه ابعاد اسلامی شود و به یک مجموعه تبدیل شود، تا سایه تردید و شکست را از خود دور کند، بر این اساس همه مسؤولان باید به میدان آمده و به یکایک وظایف خود به طور کامل عمل کنند.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که امروزه باید باور کنیم که انقلاب ما بیش از آن که یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی و علمی بود، خاطرنشان کرد: ما برای تشکیل تمدن اسلامی انقلاب کردیم و ضروری است با همکاری و تعاون و روحیه جهادی رو به جلو حرکت کنیم تا مراحل ساختن تمدن را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی افزود: مردم مسؤولان ما را همانند دیگر کشورها نمی دانند، یعنی انتظار دارند که مسؤولان و مدیران کشور از مدیران سایر کشورها متفاوت تر باشد؛ هرچقدر مسؤولان ما آن مؤلفه هایی که امیرمؤمنان(ع) در نامه به مالک اشتر برای مسؤولان مشخص کردند، در وجود خود نهادینه کنند و اهل تواضع، همنشینی با مردم، گوش فرادادن به حرف مردم، همدلی با کوخ نشینان و دوری از تشریفات و تجمل گرایی باشند، الفت میان مردم و مسؤولان بیشتر شده و به تحقق نظام اسلامی نزدیک تر می شویم.

مسؤولان از زندگانی رهبری الگوبرداری کنند

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی یادآور شد: وقتی مردم زندگانی رهبر معظم انقلاب را مشاهده می کنند، بی تردید نسبت به نظام دلگرم می شوند و چقدر خوب است که همه مسؤولان از ایشان به عنوان یک رهبر تراز اسلامی الگوبرداری کنند؛ اگر این مهم تحقق پیدا کند، شکی نیست که دولت خود به خود اسلامی خواهد شد و در مسیر تمدن سازی اسلامی پیشرفت خواهیم کرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات