۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۶۳۲۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

روحانیان بهترین مبلغان فرهنگ حمایت از کالای ایرانی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تحقق حمایت از تولید داخلی رسالت روحانیان اعزامی استان محسوب می‌شود، گفت: روحانیان به دلیل جایگاه اجتماعی که دارند بهترین گزینه برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در نشستی با مدیران اداری مالی دفاتر تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل در شاهرود ضمن تبریک ولادت با سعادت مهدی آل محمد(عج)، اظهار داشت: باید تمام ارگان ها اعم از فرهنگی، اجرایی، نظامی، انتظامی، قضایی، اجرایی و ... در راستای تحقق شعار سال اهتمام داشته باشند اما مقوله مهم، اینکه تلاش این دستگاه‌ها جز با اجرای یک پیوست فرهنگی امکان‌پذیر نیست لذا دراین‌بین نقش روحانیان و شبکه تبلیغی بیش‌ازپیش مشخص می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره مجموعه اداری مالی نهادهای فرهنگی نیز، تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم سبک زندگی اسلامی و خرید کالای ایرانی را در جامعه بروز و ظهور دهیم، ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم لذا تهیه مایحتاج ادارات کل و مجموعه‌های فرهنگی از داخل شهرستان و استان می‌تواند نخستین گام در این راه باشد.

حجت الاسلام شکری بابیان اینکه ایران اسلامی با دستاوردهای عظیمی که در ۴۰سال حیات بابرکتش به دست آورده، می‌تواند در تمام زمینه‌ها جوابگوی نیاز دستگاه‌های اداری باشد، گفت: دلیلی ندارد ادارات کل برای تهیه مایحتاج خود نیز از کالاهای غیر ایرانی استفاده کنند لذا باید برنامه مشخصی درباره تحقق شعار سال۹۷ ارائه شود.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف دوایر اداری مالی می‌تواند ترغیب کارکنان ادارات کل به خرید کالای ایرانی با تفاهمنامه‌های همکاری بین بانک‌ها، مؤسسات و تولیدکنندگان باشد که قطعاً در زمینهٔ ترویج خرید کالای داخلی مؤثر خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: توانمندی‌های تولیدی استان خوشبختانه پاسخگوی نیاز اداری در تمام مجموعه‌ها خواهد بود و لذا از خودرو که می‌تواند بزرگ‌ترین خرید یک اداره باشد تا یک خودکار که ظاهراً اهمیتی ندارد، می‌بایست از داخل تهیه شود.

حجت الاسلام شکری به افزایش راندمان عملکرد معاونت‌ها و دوایر دستگاه‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی، کاهش ساعات هدر رفت در ادارات است که هم به راندمان بالای کار می‌انجامد و هم در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند، از سوی دیگر کار در مجموعه‌های فرهنگی می‌بایست عشق و علاقه‌ای خاص به همراه داشته باشد تا با اعتبارات اندک بتوان اقدامات بزرگی صورت داد.

وی به‌ضرورت برخورد مناسب با ارباب‌رجوع نیز تأکید کرد و گفت: همان‌طور که مولای متقیان در نامه به مالک نیز تأکید می‌فرمایند کارگزاران موظف هستند علاوه بر ارائه گزارش عملکرد خود به مردم، آن‌ها را تکریم نیز کنند که در این زمینه باید اهتمام ویژه‌ای داشت تا اگر پاسخ مجموعه اداری به یک مراجعه کننده منفی نیز باشد، آن را باکرامت بیان کنند./977/د103/ب1

ارسال نظرات