۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۳۱۸۴
آیت الله سبحانی:

وجود مبارک امام زمان روح امید برای امت اسلامی است

حضرت آ‌یت الله سبحانی امید به آینده را از نعمت های الهی دانست و گفت: حضرت ولیعصر(عج) یک امید بزرگ برای امت اسلامی هستند تا مسلمانان مأیوس نبوده و امید به آینده داشته باشند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: امید به آینده یکی از نعمت های بزرگ و مهم الهی است.

وی افزود: خدا نکند که انسان مأیوس شود چرا که کار انسان های مأیوس حتی به خودکشی می کشد، پیامبر می فرماید امید به آینده یک رحمت الهی است، اگر برق امید وجود داشته باشد جامعه زنده خواهد بود اگر چنین امیدی نباشد نه زنی بچه ای را شیر می دهد و نه باغبانی درختی می کارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر مادر بچه را شیر می دهد به امید بزرگ شدن فرزند و بهره گیری از آن است و اگر باغبان درختی می کارد به امید برداشت میوه آن است.

وی با گرامیداشت میلاد مبارک امام زمان(عج) ادامه داد: حضرت ولیعصر(عج) یک امید بزرگ برای امت اسلامی است تا مسلمانان مأیوس نبوده و امید به آینده داشته باشند، اگر حتی منافع دیگر وجود مبارک حضرت را کنار بگذاریم به فرموده پیامبر اسلام وجود ایشان روح امید برای امت اسلامی است.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: امت اسلامی در انتظار روزی است که حضرت ولی عصر(عج) ظهور کرده و اسلام را که به وسیله دشمنان تضعیف شده تقویت کند و عدل وداد را درجهان حاکم سازد.

وی عنوان کرد: اگر بگویند اعتقاد به امام زمان(عج) چه سودی دارد باید گفت سودهای فراوان دارد که در روایات آمده است که یکی از آن ها را پیامبر فرمودند، امت اسلامی همواره به امید ظهور حضرت زنده هستند و به آینده می نگرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انسان امیدوار به آینده باید کار انجام دهد و برنامه ریزی داشته باشد، از این رو حوزه علمیه باید سرباز تربیت کند و مجتهد پرورش دهد تا امت اسلامی را در حالت امید نگه دارند، همه باید برای حفظ این امید تلاش کنند./1323/

ارسال نظرات