۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۶۳۱۷۰
رییس شورای هیأت های مذهبی مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۹۱ هزار هیأت مذهبی در کشور

رییس شورای هیأت های مذهبی کشور گفت: بیش از ۹۱ هزار هیأت مذهبی در کشور و با حضور روحانیت و مداحان فعالیت دارند.
حجت الاسلام دریکوند لرستان

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رییس شورای هیأت های مذهبی کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: بیش از 91 هزار هیأت مذهبی در کشور فعالیت دارند.

وی با گرامی داشت اعیاد شعبانیه افزود: جشن نیمه شعبان با حضور و فعالیت هیأت های مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام دریکوند به فعالیت هیأت های مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت این هیأت ها بر مبنای مسجد محوری و قرآن محوری و روحانی محوری است.

وی خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در مناسبت های دینی و مذهبی، اعیاد و مراسم شهادت ائمه اطهار(ع) همواره به رسالت خطیر خود عمل می کنند.

رییس شورای هیأت های مذهبی کشور به نقش مؤثر هیأت های مذهبی در جامعه و در زمینه کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: هیأت های مذهبی در این راستا بسیار نقش آفرین بوده و هستند.

وی با بیان ضرورت دوری از خرافه گفت: حضور و فعالیت هیأت ها امری مهم در این زمینه است و هیأت ها همواره در راستای عمل به فرمایشات رهبری اقدام می کنند.

حجت الاسلام دریکوند به فعالیت مداح ها در هیأت های مذهبی اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 85 هزار مداح در سامانه طوبی نام نویسی کرده اند.

وی عنوان داشت: برای ساماندهی فعالیت هیأت های مذهبی همواهر کارگاه های آموزشی و تخصصی ویژه مسؤولان هیأت ها و مداحان برگزار می شود.

رییس شورای هیأت های مذهبی کشور بیان داشت: مهم ترین محور برنامه های هیأت های مذهبی در کشور رونق بخشی به دستگاه سیدالشهدا و تبیین باورها و ارزش های دینی است./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات