۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۶۳۱۳۹
وزیر کشور:

دولت و وزارت کشور از تقویت نهاد شوراها حمایت می‌کنند

رحمانی فضلی با تبریک سالروز تأسیس شوارها، گفت: دولت و وزارت کشور از تقویت نهاد شوراها حمایت می‌کنند.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن پیام عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به شرح زیر است:

نهم ارديبهشت ماه سالروز تشكيل شوراهاي اسلامي شهر و روستا، رويدادي بزرگ در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و جلوه ديگري از تحقق مردم سالاري ديني و مبين اين نكته مهم و اساسي است كه اداره كشور در همه امور بر اساس قانون اساسي به اتكاي آراي عمومي و به يد تواناي مردم به انجام ميرسد .

شوراها از جمله نهادهايي است كه با تنوع و تكثر خود و حضور نخبگان مردمي توانسته است زمينه و بستر مناسبی براي شركت مردم در عرصه تصميم گيري و تصميم سازي را فراهم نمايد.

شوراها نماد اعتماد متقابل ميان نظام سياسي و مردم شريف ايران بوده و اهداف مهمي چون رفاه اجتماعي، توسعه محلي و همه جانبه كشور در شهرها و روستاها، پيشگيري از بحران هاي اجتماعي، شهري و  روستايي، برنامهريزي جهت نظام اقتصادي پویا، ایجاد درآمدهاي پايدار، تحقق مديريت مطلوب شهري و روستايي با شناخت مقتضيات محلي و كاهش تصديگري دولت و سپردن زمام امور مردم به نمايندگان منتخب آنها را برعهده دارد.

اكنون با گذشت ۲۰ سال از فعاليت اين نهاد مدني مردمي كه در اجراي فرمان تاريخي معمار بزرگ و فرزانه انقلاب اسلامي پا به عرصه گذاشته است، توانمندي و بالندگي بيش از پيش از مديريت امور محلي مورد انتظار عموم جامعه مي باشد و اين مهم با تدبير و استفاده از ظرفيتها و پناسيل هاي موجود در قانون اساسي و ساير قوانين مرتبط و تعامل و همكاري بهينه محقق خواهد شد.

بديهي است توافق و اجماع مورد نياز بين قواي مجريه ، مقننه و دستگاههاي مرتبط در كارآمدي اين نهاد و در پيشبرد اهداف آن نيز مؤثر بوده و موجبات رضايتمندي و اقبال عمومي بيشتري را در بين مردم نسبت به شوراها ايجاد  خواهد نمود .

اينجانب ضمن تأكيد بر حمايت دولت و وزارت كشور و تقويت نهاد شورا، فرارسيدن نهم ارديبهشت ماه، روز ملي شوراها را حضور  تمامي اعضاي محترم شوراهاي اسلامي سراسر كشور صميمانه تبريك عرض نموده و توفيق روزافزون تمامي مديران محلي در حوزه شهر و روستا كه در پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و توسعه امور محلي و ارتقاء كمي و كيفي خدمات به عزيزان هموطن اهتمام ويژه دارند را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

/۸۷۸/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات