۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۳۱۲۱
امام جمعه تبریز:

دانشجویان ارتباط نزدیک با حوزه‌های علمیه داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر ارتباط دو سویه حوزه و دانشگاه گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاهی ارتباطی نزدیک با حوزه های علمیه و روحانیت داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اساتید دانشگاه تبریز و نمایندگان تشکل های دانشجویی با بیان اینکه جوان امروز در اخلاص، تدین، تخصص و تعهد بیش از جوان نسل انقلابی نباشد، کمتر نیست، اظهار داشت: جوانان انقلابی در جبهه های اعتقادی و فرهنگی، آتش به اختیار است.

وی با بیان این‌که مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان با اقدام جهادی، خلاقانه و ابتکاری ممکن است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فرصتی برای طراحی پروژه نفوذ و اثرگذاری در باورهای جوانان است؛ هدف اصلی نیز در حوزه های علمیه و دانشگاه ها پیگیری می شود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حوزه و دانشگاه باید برای تقابل با جنگ نرم ضمن بهره گیری از توان و دانش خود جوانان، درصدد تقویت بنیه دینی و اعتقادی آینده‌سازان جامعه باشند؛ گفت: انتظار داریم دانشجویان و اساتید دانشگاهی ارتباطی نزدیک با حوزه های علمیه و روحانیت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که براندازی انقلاب اسلامی ایران با توطئه‌های متعددی از جمله ترور، تهدید، تحریم، جنگ و فتنه‌های سیاسی و فرهنگی از سوی استکبار جهانی پیگیری شده است، تصریح کرد: بصیرت افزایی و خودباوری دو موضوع مهم برای تقابل با دشمنان نظام است.

وی خودباوری و تکیه به توانمندی داخلی را موضوعی اساسی برای تحقق شعار سال دانست و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را با عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند؛ باید دانست که دانشگاه‌ها نقش اصلی در این زمینه بر عهده دارند؛ در حقیقت بایستی حرکت در مسیر جبهه های اقتصادی نظام اولویت مراکز آموزشی کشور باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مطالبه گری انقلابی باید بر مبنای اصول نظام اسلامی باشد، افزود: ذهن خلاق، انرژی مضاعف و انگیزه فزاینده، از برکات جوان‌گرایی در دهه اول انقلاب اسلامی بود که بواسطه آن کشور از کوران جنگ و فتنه های داخلی و خارجی عبور کرد، امروز نیز برای خروج از بحران‌ها و مشکلات، دولت باید جوان‌گرایی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که مسؤولان باید باور عمیق به مسأله اعتماد و اعتقاد به جوانان داشته باشند، افزود: هر کجا که جوانان حضور داشته‌اند، برکات مهمی برای نظام حاصل شده است؛ چنانکه در عرصه های مختلف صنعتی، تولیدی، انرژی هسته ای، المپیادهای علمی و ورزشی نتیجه اعتماد به این قشر توسعه، پیشرفت و بالندگی بوده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات