۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۰۶۶
عارف مطرح کرد؛

مشکلات تهران به شهرستان‌های آن سرازیر شده است/ پرهیز شوراها از سیاسی بازی

عارف با بیان اینکه امروز مشکلات تهران به شهرستان‌های آن سرازیر شده است، گفت: توسعه شهرری نیاز به یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد و باید از فرصت کنار تهران بودن استفاده کرده و به توسعه بیشتر خود اقدام کند.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، امروز در سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری که در هتل فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: جهت گیری شوراها در قانون اساسی کاملا مشخص است. 

وی افزود: شوراها در اصل هفتم در زمره ارکان اصلی تصمیم گیری‌های کشور نقش دارند بنابراین شوراها به قدری برای نظام مهم هستند که برای تحکم قانون اساسی اصل 100 و 106 به شوراها اختصاص یافته است.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شوراها می‌توانند با ارائه طرح به مجلس در امور کشور دخالت کنند، ابراز کرد: شوراها امانتی از سوی مردم به شما است بنابراین باید به آن توجه کافی و وافی را داشته باشید.

وی تمرکز زدایی و کاهش تصدی گری دولتی را از مهمترین برنامه‌های شورای شهر بیان کرد و گفت: دولت باید این مهم را به صورت جدی پیگیری کند و شوراها نیز وظیفه دارند نشان دهند که ظرفیت و توانمندی واگذاری این مهم را دارند. 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شوراها زیر ذره بین هستند و فعالیت‌های حزبی و سیاسی نباید در آن انجام شود، عنوان کرد: شورای شهر به دور از هر برخورد جناحی باید به مردم خدمت کند بنابراین شوراها با اتحاد و انسجام می‌توانند به آن هدف مطلوب که رفع مشکلات مردم است دست یابند.

عارف با بیان اینکه امروز مشکلات تهران به شهرستان‌های آن سرازیر شده خاطرنشان کرد: توسعه شهرری نیاز به یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت دارد و باید از فرصت کنار تهران بودن استفاده کرده و به توسعه بیشتر خود اقدام کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات