۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۶۲۹۹۳
حجت الاسلام والمسلمین احمدی:

فضیلت احادیث اهل بیت را هیچ کس نمی تواند انکار کند

رییس سازمان انتشارات سمت گفت: فضیلت احادیث معصومان(ع) به اندازه ای زیاد است که حتی اگر اندیشمندان غربی نیز آن ها را مطالعه کنند، بی تردید به جایگاه والا و بالای پیشوایان شیعه پی خواهند برد و در برابر آن تواضع نشان می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی رییس سازمان انتشارات سمت در نخستین همایش واکاوی اصالت میراث حدیثی شیعه که عصر امروز در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به این که میراث حدیثی شیعه یک رکن رکین در مبانی شیعه است، گفت: بنده از روزی که وارد حوزه علمیه شدم با خود عهد بستم که این میراث بزرگ را کنار نگذارم و آن را ترویج و تبیین کنم.

وی اضافه کرد: میراث حدیثی شیعه رکن رکین و نعمتی است که خداوند به مذهب شیعه عطا فرموده است، بر این اساس باید قدردان این نعمت عظیم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به کتاب «اعتبار سنجی احادیث شیعه» که از سوی سازمان سمت و به همت سید علیرضا حسینی شیرازی نگاشته و منتشر شده است، اظهار داشت: این کتاب صرف نظر از محتوای غنی که دارد، به لحاظ ادبیاتی و اعرابی بسیار دقیق است و زیر نظر اساتید خبره تدوین شده است و چندین بار مورد بررسی قرار گرفته است؛ همچنین این کتاب در زمینه حل مسائل مرتبط با حدیث و با شیوه نوین و جدید نگاشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان این که کتب ارزنده ای در زمینه معارف اهل بیت(ع) منتشر شده است، ابراز کرد: این کتاب یکی از بهترین کتبی است که در این زمینه نگاشته شده و از جمله کتاب هایی است که در نوع خود بسیار کم نظیر است.

وی یادآور شد: تلاش های بسیاری برای این کتاب ارزشمند کشیده شده است، بر این اساس باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

رییس سازمان انتشارات سمت خاطرنشان کرد: فضیلت احادیث معصومان(ع) به اندازه ای زیاد است که حتی اگر اندیشمندان غربی نیز آن ها را مطالعه کنند، بی تردید به جایگاه والا و بالای پیشوایان شیعه پی خواهند برد و در برابر آن تواضع خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به احادیث شیعه عنوان کرد: علامه طباطبایی(ره) بر توجه به احادیث اهل بیت(ع) تأکید داشتند و همواره می‌فرمودند که احادیث و روایات نور هستند و با خواندن و توجه به آن‌ها نورانی می‌شویم./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات