۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۶۲۸۷۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

برخی لباس پیامبر به تن دارند اما در خط ولایت نیستند

استاد حوزه علمیه قم از آن دسته افرادی که لباس پیامبر به تن دارند اما در خط ولایت نیستند انتقاد کرد و گفت: این افراد چطور می خواهند جواب خون های پاک شهدا را بدهند.
سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم در مراسم یادواره 126 شهید مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: این مجلس برای شهدا است و ما اعتقاد داریم که شهید زنده است و در بین ما حضور دارد.

وی افزود: بی تردید با مراجعه به آیات قرآن و روایات، شهدا دارای جایگاه و مقام والایی هستند؛ در قرآن کریم بحث خرید و فروش مطرح شده که اگر با خدا باشد قطعا انسان سود می‌کند و اگر با دنیا معامله کند قطعا مغبون شده و ضرر خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در قرآن کریم می خوانیم افرادی که با خدای متعال وارد معامله و تجارت شود سود کرده اند و شهدا به دلیل این که از همه تعلقات دل کندند و به حیات حقیقی رسیدند بالاترین تجار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز حرف های نامربوطی در کشور زده می شود، خاطرنشان کرد: افرادی در کشور هستند که از جنازه فردی که به مملکت و کشور ما خیانت کرده دفاع می‌کنند و وقتی ما برای شهدایی مراسم می گیریم که به گردن ما حق دارند می‌گویند شما مرده پرستید، این ها خودشان مرده اند.

وی یادآور شد: او می خواهد بحث فقهی و شرعی مطرح کند در حالی که اصلا صلاحیت این بحث را ندارد چون در فضای مجازی عدم صلاحیت و بی سوادی خود را نشان داده و ثانیا شما از چه کسی دفاع می کنید؟ شما مرده اید و شهدا زنده اند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که شهید به وجه الله نظر می‌کند، خاطرنشان کرد: باید ببینیم دلیل رفعت مقام شهید چیست که در کلام معصومان و بزرگان دین هم بیان شده و آنها نیز خواسته اند تا به این جایگاه دست پیدا کنند؟ آیت الله مظاهری می فرمود: زود است که در خانه اهل بیت(ع) برویم باید شهدا را در خانه اهل بیت(ع) واسطه قرار بدهیم چون آنها زنده حقیقی هستند.

وی ابراز داشت: مقام و رتبه شهدا به دلیل موفقیت آنها در سه جهاد است و به آنها مقام شفاعت عنایت کرده است؛ نخست آنها در جهاد اصغر یعنی در میدان جنگ و مبارزه سینه خود را سپر بلای دشمنان کردند، امروز در کشور ما حداقل هفته ای یک یا دو شهید از نیروی انتظامی داریم ولی می بینیم  امروز ناآگاهانه کلیپ هایی پخش شده و ارزش و مقام آنها را زیر سؤال می برند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی عنوان کرد: دوم آنها در جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفسانیات حتی امور مباح و مشروع نیز برای خود دلبستگی و تعلق نیز موفق بوده اند؛ شهید مهدی لطفی نیاسر که دو هفته پیش در سوریه به شهادت رسید، سه فرزند دارد که فرزند سومش شش ماه دارد ولی از همین بچه ها گذشت و رفت.

وی با بیان این که برای شهدا کمترین دلبستگی به دنیا وجود ندارد، یادآور شد: آنها دنبال دنیا و متعلقات آنها نبود، در وصیت نامه شهید همدانی بخوانید که چه مطالب ارزنده ای را بیان می‌کند، شهیدی که عمر خود را برای نظام و انقلاب گذاشته و وقتی شهید می شود به فرزندانش می گوید اگر من شهید شدم مبادا خود را طلبکار نظام بدانید.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: سومین جهاد شهدا، جهاد کبیر به معنای عدم کرنش در برابر بیگانه است، شهدا در برابر طاغوت سر تعظیم فرود نمی آورند؛ امروز رهبر معظم انقلاب به همین جهت بر اقتدا و عدم کرنش در برابر دشمنان تأکید می‌کنند.

وی با بیان این که دولت ما همه جور در برابر دشمنان کرنش کردند، خاطرنشان کرد: آنها متأسفانه هرچه آمریکا می خواست انجام دادند و دید که هسته ای را دادیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی تصریح کرد: البته ذکر این نکته لازم است که شهدا بدون همراهی سه دسته نمی توانستند در این طریق قرار بگیرند و به مقام و منزلت بزرگ نزد خدا برسند؛ دسته اول پدر و مادر شهدا بودند، شما ببینید یک پدر و یک مادر چه چیزی نزد خدا دارند که چهار فرزند آنها شهید شده است، مسلما دلیل این مسأله آوردن نان حلال سر سفره فرزندان است.

وی یادآور شد: دسته دوم همسران و خانواده های شهداهستند که در سه جهاد موفق باشند به همین جهت رهبر معظم انقلاب فرمودند که خانواده های شهیدان در اجر شهدا شریک هستند؛ دسته سوم نیز فرزندان شهدا هستند که حقیقتا ما مدیون آنها هستیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که برخی امروز در لباس پیامبر هستند ولی در خط ولایت و انقلاب نیستند، خاطرنشان ساخت: این افراد چگونه می خواهند جواب شهدا و فرزندان شهدای مدافع حرم را بدهند، آنهایی که برای سلامتی دین و نظام جان خود را دادند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات