۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۸۳۰
يادداشت طلبگی؛

ترامپ، آمریکایی است باور کنید

ببینید دوستان! ترامپ، آمریکایی است باور کنید! اتفاقا همسایه دیوار به دیوارش کِری بود. اگر امضای او سند است قطعا باید امضای این هم سند باشد.
برجام ۵+۱ ترامپ

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، از سال 94 یک واژه جدیدی به ادبیات سیاسی کشور اضافه شد. این واژه زائیده یک سال و نیم مذاکره دولتمردان دیپلمات دولت یازدهم بود.

برنامه جامع اقدام مشترک که به تخفیف، برجام نامیده شد. واژه ساز برجام، وزیر امور خارجه و تصویب و اجرای آن البته یک طرفه توسط ایران در سال94 همهمه ارزانی و رفع تحریم با هزینه افت شدید پیشرفت فیزیکی هسته ای کشور فراموش شدن شعاری که سال های سال با زحمت بچه های هسته ای سرزبان ها عَلَم شده بود از رمق افتاد.

مدت ها بود منتظر ثمردهی درخت برجام بودیم و افکنده شدن سایه آن بر سر گرانی های کشورمان؛ اما دریغ از میوه ای حتی کال و سایه ای حتی به اندازه یک برگه درخت.

تحریم‌های تازه از طرف دولت دموکرات با ادبِ! آمریکایی فقط به فاصله یک ماه و اندی از اجرای رسمی برجام، باغ سیب و گلابی های برجام را باز نشده بست.

ما گفتیم هنوز نقض برجام نشده اما آن طرفی ها روز به روز گرگ تر از قبل، منقضی کننده تعهدات برجام شدند. شش ماه گذشت و هیچ خبری نشد. به فرموده حضرت آقا برای 80 میلیونی ایرانی شش ماه تاخیر کافی نیست؟!

1+5 یکی یکی منها شدند و حال ایران مانده است و طرف دولت بدعهد آمریکایی. انصافا دولت های آمریکایی فقط نقاب های جمهوری خواهی و دموکراتیک بودنشان جا به جا می شود و الا همشان از سر تا ته یک کرباس هستند.

سوالی به ذهن می آید که با این وضع موجود دقیقا برنامه جامع برای کدام اشتراکاتی مشترک شده است؟ اصلا مگر اشتراکی مانده است که برخی دولتمردان اینقدر پایبند به آن مانده اند؟

ببینید دوستان! ترامپ، آمریکایی است باور کنید! اتفاقا همسایه دیوار به دیوارش کِری بود. اگر امضای او سند است قطعا باید امضای این هم سند باشد اما جالب است که آمریکایی ها اساسا چیزی به نام سند در قاموس سیاست نحسشان نیست. به قول ضرب المثل معروف که ما میگوییم نر است تو می گویی بدوش؟! وقتی معادل کلمه تعهد را نمی فهمند انتظار وفاداری از که داری برادر؟

حال به جایی رسیدیم که مرد اول مذاکرات ایران، صدایش درآمد و گفت: ۳۰ ماه مذاکره نکردیم که اکنون "سند خالی" در اختیار داشته باشیم! . البته از همان اول هم بدعهدی این جماعت پست معلوم بود اما حقا دولتمردان هم سعی در برآروده کردن رفاه مردم داشتند و کار کردند و رهبرمعظم انقلاب هم از آنها تشکر کردند. اما دلمان می سوزد از اینکه 30 ماه انتظار برای هیچ!

نوبت نقض در برابر نقش است این بار دیگر دولتمردان ما کوتاه نمی آیند و خبر از بازگشت چهار روزه تاسیسات هسته ای فردو داده اند. همان تاسیساتی که به دستور حضرت آقا اجازه توقف فعالیت تحقیقاتی آن اتفاق نیفتاد و آمریکایی های حقیر، به شدت از این قضیه در حال جلز و ولز هستند. گفتیم که اگر برجام را پاره کنید آتش می زنیم.

حالا که چهار سال هزینه کردیم که بفهمیم و تایید کنیم که آمریکا بدعهد و شیطان بزرگ است و باید به درون اتکا کرد و حال که امسال مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است و حضرت آقا امر به آتش به اختیار اقتصادی را هم صادر کردند، بیشتر بکوشیم تا پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنیم و قوی تر از گذشته هم چرخ سانتریفیوژهامان بچرخد و هم چرخ زندگی مردم ان شاءالله./۸۲۹/پ۲۰۰/س

حجت الاسلام محمدمهدی مرادی، پژوهشگر حوزه علمیه قم

ارسال نظرات