۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۶۲۷۹۹
یادداشت؛

چرا دشمن تمام توان خود را برای نفوذ در انقلاب به کار گرفته است؟

نظام سلطه تلاش می کند تا با استفاده از روش های گوناگون و بهره گیری از ظرفیت عوامل و عناصر نفوذی و جریانات وابسته به تفکر غربی، با ایجاد نفوذ جریانی، ماهیت انقلاب را دچار تغییر اساسی چه در حوزه نظر و گفتمان و چه در حوزه عمل و مدیریت کند.
نفوذ نفوذ

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، موضوع نفوذ به عنوان یکی از مهم ترین و در عین حال پیچیده ترین مسائل در طول تاریخ به منظور فروپاشی ملل و تمدن های گوناگون، مورد استفاده قرار گرفته است.

فروپاشی امپراتوری عثمانی را می توان به عنوان یکی از نمونه های بارز استفاده از راهبرد نفوذ و استحاله فکری و فرهنگی و در نهایت فروپاشی و تجزیه یک قدرت بزرگ بین المللی دانست که بعد از قرارداد وستفالی میان غربی ها و تدوین طرح تجزیه قدرت های منطقه ای و فرا منطقه ای در دستور کار قرار گرفت و پس از چندین سال این طرح به نتیجه دلخواه آنان رسید.

امروز نیز بحث نفوذ و استحاله به عنوان دو راهبرد اساسی نظام سلطه در برابر قدرت روزافزون نظام اسلامی مورد توجه اندیشکده ها و مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری استکبار قرار دارد و استراتژیست های غربی تمام توان خود را برای به ثمر نشاندن پروژه نفوذ و استحاله فکری و فرهنگی نظام اسلامی به کار گرفته اند.

اهمیت و حساسیت این موضوع و لزوم توجه به برنامه ریزی دشمن در این حوزه از دهه هشتاد مورد توجه رهبر انقلاب قرار داشته است و ایشان در یازدهم آبان ماه سال 1379 در دیدار دانشجویان و دانش آموزان با اشاره به برنامه دشمن برای نفوذ در ارکان گوناگون نظام اسلامی فرمودند: «حرف امروز و همیشه من به جناح ها و شخصیت های سیاسی در این کشور این است که مقابل دشمن به گونه ای نباشید که او احساس کند از این طریق می تواند در دل انقلاب رخنه کند و نفوذ خودش را گسترش دهد. این بسیار بد است که در نظام اسلامی عده ای دل به دشمن بدهند، اکتفا به همین هم نکنند، به تکرار حرف های دشمن بپردازند، به این هم اکتفا نکنند، مقدسات نظام را زیر سؤال ببرند، به این هم اکتفا نکنند، همان کاری را که دشمن می خواهد عیناً انجام دهند».

در واقع راهبر و هادی انقلاب نزدیک به دو دهه پیش نسبت به این موضوع به مسؤولان هشدار داده و از مسؤولان خواستند که در برابر نقشه های دشمن هوشیار بوده و منفذهای ورود دشمن را بپوشانند.

 هشدارهای ایشان در طول سال های گذشته نسبت به موضوع نفوذ دشمن و سخنان روزهای اخیر ایشان در جمع مدیران و مسؤولان وزارت اطلاعات، نشان دهنده عمق نگرانی رهبر انقلاب نسبت به ابعاد برنامه ریزی پرحجم دشمن برای نفوذ است و اخباری که پیرامون نفوذ و جاسوسی که در مجموعه های گوناگون زیست محیطی، اقتصادی، سیاسی و رسانه ای در چند سال اخیر به گوش رسیده است مؤید این موضوع است.

نفوذ جریانی؛ تهدیدی پیش روی نظام اسلامی

رهبر انقلاب در 4 آذر ماه سال 94در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج از نفوذ جریانی دشمن به عنوان یکی از تهدیدهای مهم نام برده و این نفوذ را از نفوذ فردی بسیار مهم تر و خطرناک تر خواندند.

ایشان در این باره فرمودند: «نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به‌وسیله‌ پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن می شود. عمده‌ترین وسیله دو چیز [است‌]؛ یکی پول، یکی هم جاذبه‌های جنسی. افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که می توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمان ها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می کند؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسأله که یک آمریکایی نگاه می کند -البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد- همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه سیا تشخیص می دهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او می خواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار می کنی؛ هدف این است، هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که این ها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمان ها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزش ها تغییر پیدا خواهد کرد، خواست ها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد»

در حقیقت تربیت نسل جدید مبتنی بر انگاره های غربی، تغییر در ساختار مدیریتی و نفوذ مدیران نفوذی و وابسته فکری و فرهنگی به غرب در رؤوس مختلف مدیریت در کشور، ایجاد جریان و تفکر غربی و وابسته به غرب در مدیریت جامعه و در نهایت تغییر فکر، الگوهای فرهنگی، سبک زندگی و در نهایت استحاله و تغییر ماهیت نظام اسلامی، مهم‌ترین اهدافی هستند که دشمن در موضوع نفوذ به دنبال آن است.

نفوذ علمی، نفوذ فرهنگی و هنری، نفوذ امنیتی و اطلاعاتی، نفوذ سیاسی، نفوذ اقتصادی و روش های گوناگون نفوذ امروزه در دستور کار دشمن قرار دارد و نظام سلطه تلاش می کند تا با استفاده از روش های گوناگون و بهره گیری از ظرفیت عوامل و عناصر نفوذی و جریانات وابسته به تفکر غربی، با ایجاد نفوذ جریانی، ماهیت انقلاب را دچار تغییر اساسی چه در حوزه نظر و گفتمان و چه در حوزه عمل و مدیریت کند.

به عنوان مثال می توان از حضور بیش از 4 هزار نفر از فرزندان مسؤولان ارشد نظام در خارج از کشور، به عنوان یکی از تهدیدات و بسترهای نفوذ در آینده ای نه چندان دور یاد کرد؛ موضوعی که اگر مسؤولان ذی ربط تدبیر لازم را برای این موضوع در نظر نگرفته باشند، می تواند جریانی خزنده و بسیار خطرناک در راستای ایجاد یک جریان دامنه دار و اثرگذار در بحث نفوذ را به وجود آورد چراکه ساختار معیوب مدیریتی در کشور در وضعیتی قرار دارد که استفاده از آقازادگان سیاسی در مصدر مشاغل گوناگون دولتی و در جایگاه های حساس امری عادی و معمول در فضای سیاسی است و حضور مدیرانی که وابستگی فکری و فرهنگی به غرب دارند در آینده ای نه چندان دور به یک موج عظیم مدیریتی در کشور تبدیل می شود.

از سویی نیز سرویس های جاسوسی و نهادها و اندیشکده های غربی مرتبط با پروژه نفوذ در ایران، از این حجم عظیم دانشجویان دارای ویژگی «آقازادگی» که ممکن است در آینده ای نزدیک بر مصدر مشاغل مهم تکیه بزنند به عنوان یک طعمه آماده استفاده کرده و تلاش می کنند تا با بیمار کردن فکر و اندیشه و سبک زندگی آنان، از آن ها به عنوان ویروسی آماده برای تکثیر در جامعه ایران استفاده کنند؛ موضوعی که باید نهادهای امنیتی و نظارتی با دقت پیرامون آن به رصد، تحلیل و بررسی بپردازند و مانع شیوع این ویروس خطرناک با توان بیش از 4 هزار نفری که دایره اثر به مراتب بیشتر از این تعداد را دارند، شوند

اسنادی برای فروپاشی نظام

اخبار مربوط به نفوذ به سازمان های مردم نهاد، نهادهای محیط زیستی، بنیادهای خیریه و مجموعه هایی از این قبیل نشان دهنده برنامه ریزی دقیق دشمن برای استفاده از نفوذ در فکر، و فرهنگ و سبک زندگی مردم است و در این میان نفوذ جریانی به ساختارهای دولتی نیز به عنوان راهبرد اساسی شناخته می شود.

این جریان نفوذ آنگاه خطرناک تر می شود که در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی فعال شود و نهادهایی مانند بهزیستی، محیط زیست، سینما، هنر، رسانه، آموزش و پرورش، آموزش عالی و نهادهای خیریه خدمت رسان را با ویروس نفوذ آلوده سازد؛ چه اینکه شواهد این نفوذ جریانی در موضوعاتی مانند سند آموزش 2030، جاسوسی در پوشش فعالیت های زیست محیطی و سازمان های مردم نهاد و مسائلی از این دست به وضوح مشاهده شد .

با اندکی دقت در سند براندازی نظام اسلامی که به دستور امریکا و مدیر مرکز اکثریت ایرانیان ساکن امریکا برای براندازی در استریت ژورنال چاپ شد، می توان به برنامه ریزی دقیق دشمن برای نفوذ در لایه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی پی برد.

راهبردهایی مانند: تغییر دیپلماسی عمومی، ایجاد دولت در سایه، ایجاد مجلس آنلاین، تغییر در ساختار آموزشی و تبدیل دولت و مجلس به ماشین امضای معاهدات بین المللی و بار کردن هزینه فروان بر نظام اسلامی به سبب این معاهدات که برجام نمونه ای از آن است؛ در دستور کار جریان نفوذ در کشور قرار دارد.

رهبر انقلاب پیرامون نقشه نفوذ دشمن تأکید کردند:«دشمن سعی می کند در زمینه‌ فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند؛ و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سرِپا نگه دارد جابه‌جا کند، خدشه در آن ها وارد کند، اختلال و رخنه در آن ها به‌وجود بیاورد. خرج ها می کنند؛ میلیاردها خرج می کنند برای این مقصود؛ این رخنه و نفوذ فرهنگی است....نفوذ سیاسی هم این است که در مراکز تصمیم‌گیری، و اگر نشد تصمیم‌سازی، نفوذ بکنند. وقتی دستگاه‌های سیاسی و دستگاه‌های مدیریّتی یک کشور تحت‌تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن‌وقت همه‌ی تصمیم‌گیری‌ها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و اراده‌ی مستکبرین انجام خواهد گرفت؛ یعنی مجبور می شوند. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت آن کشور، جهت‌گیری آن کشور در دستگاه‌های مدیریّتی، بر طبق اراده‌ آنها است؛ آنها هم همین را می خواهند.»( بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى۱۳۹۴/۰۶/۲۵)

به هر روی همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار 29 فروردین خود با مسؤولان و کارکنان وزارت اطلاعات به تقابل جدید امنیتی و اطلاعاتی دشمن با نظام اسلامی اشاره کرده و فرمودند: « یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسؤولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاه‌ها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده‌اندیشی جداً پرهیز شود.» نیاز است تا با حساسیتی ویژه نسبت به پروژه نفوذ عمل کرد و نهادهای ذی ربط نیز با دقت بر روی منافذ حساس و رخنه های موجود نظارت داشته و مانع تأثیرگذاری جریان نفوذ در فرآیند سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رسانه ای در کشور شوند./872/ی۷۰

ارسال نظرات