۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۶۲۷۵۲
نایب رییس شورای عالی استان ها خبرداد؛

ابلاغ طرح حمایت از کالای ایرانی به شوراهای کشور

نایب رییس شورای عالی استان ها با بیان این که شرعا و قانونا تکلیف داریم که حمایت ازکالای ایرانی را در دستور کار داشته باشیم، گفت: در اجلاس قبلی شورای عالی طرح دو فوریتی درباره حمایت از کالای ایرانی رأی آورد و به شوراهای کشور ابلاغ خواهد شد.
علیرضا احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا احمدی نایب رییس شورای عالی استان ها امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت روز شوراها گفت: فرمان تاریخی حضرت امام در 9 اردیبهشت سال 58 برای تشکیل شورا بسیار حکیمانه بود.

وی افزود: حضرت امام با این نگاه که در کشور مدیریت محلی ایجاد شود فرمان تشکیل شوراها را دادند و امروز شاهد هستیم که کار به دست مردم سپرده شده است، امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم سالاری به معنای واقعی با حضور شوراها و نمایندگان مردم در شهر و روستا شکل گرفته است.

احمدی تشکیل شوراها را از برکات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: 8 اصل قانون اساسی کشور به شوراها اختصاص دارد، در اصل 102 قانون آمده که شوراها به عنوان ارکان نظام اسلامی هستند یعنی شوراهای شهر و روستا به عنوان یک رکن در جهت اداره امور کشور جزئی از حاکمیت هستند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها درباره اهمیت مردم سالاری دینی و شوراها تذکر دادند که باید مورد توجه باشد، در اصل 103 قانون اساسی به صراحت اشاره شده است که استانداران، فرمانداران، بخشداران و مسؤولان دولتی ملزم به اجرای تصمیمات شوراها هستند.

نایب رییس شورای عالی استان ها با بیان این که شورای عالی استان ها با 75 نماینده به عنوان یک پارلمان بعد از مجلس و دولت می تواند طرح به مجلس ببرد، ابراز داشت: امروز این شورا آمادگی دارد که در جهت رفع مشکلات کشور قدم های مؤثری بردارد.

وی عنوان کرد: اگر با مشکلاتی در کشور مواجه هستیم به دلیل خلأهای قانونی است، در حوزه اختیارات شوراها می توانیم طرح هایی را به مجلس ببریم که با تصویب نمایندگان تبدیل به قانون شود تا رفع مشکلات مردم را در پی داشته باشد؛ آمادگی همکاری با دولت و مجلس برای حل مشکلات هستیم.

احمدی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بارها به مسؤولان دستور دادند که مشکلات مردم باید رفع شود، شوراها در کشور جایگاه ویژه ای دارد که دولت و مجلس نیز باید همکاری داشته باشند، شوراها نمی توانند قانونگذاری کنند اما می توانند بر اساس قوانین سیاستگذاری کنند که مانند این شوراها در هیچ جای جهان وجود ندارد، بهترین قوانین  و اختیارات در حوزه شوراها مربوط به جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که در حد شعار نباید برخورد کرد، شرعا و قانونا تکلیف داریم که حمایت ازکالای ایرانی را در دستور کار داشته باشیم، در اجلاس قبلی شورای عالی طرح دو فوریتی درباره حمایت از کالای ایرانی رأی آورد و به شوراهای کشور ابلاغ خواهد شد./1323/

ارسال نظرات