۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۶۲۷۴۹
حجت الاسلام حجازی خبرداد؛

یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمد باقر قم برگزار می شود

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) قم از برگزاری یادواره ۱۲۶ شهید این مدرسه با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی خبرداد.
یادواره ۱۲۶ شهید مدرسه علمیه امام محمد باقر قم

حجت الاسلام سید محمدصادق حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ارزش شهید و شهادت در اسلام اظهار داشت: مدرسه امام محمدباقر(ع) در میان مدرسه های علمیه کشور بیشترین شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) افزود: افرادی که در این مدرسه تحصیل می کردند در طول دفاع مقدس از خود جانفشانی های زیادی داشتند چراکه مدرسه امام محمدباقر(ع) همگام و همراه مدرسه فیضیه برای دفاع از انقلاب همراه بودند.

وی بیان داشت: این مدرسه همچون مدرسه فیضیه در ایام دفاع مقدس هر پنجشنبه طلاب را به مناطق جنگی اعزام می کرد که خیلی از اوقات شخصیت های برجسته ای از جمله آیت الله دیباجی، آیت الله مشکیینی، آیت الله اشتهاردی و آیت الله احمدی میانه جی همراه این دوستان اعزام می شدند و بدیهی است که بیشترین شهید طلبه را مدرسه امام محمدباقر(ع) در تمام کشور اهدا کرده باشد.

حجت الاسلام حجازی در ادامه از برگزاری بیست و یکمین یادواره 126 شهید این مدرسه خبرداد و عنوان کرد: این یادواره در طی روزهای شنبه و یک شنبه هشتم و نهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور خانواده های شهدا، علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) واقع در نیروگاه،‌خیابان توحید، کوچه شماره دوم برگزار می شود.

وی عنوان کرد: شب اول این مراسم همراه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی حاج مهدی سلحشور و کربلایی امیر عباسی و شب دوم همراه با سخنرانی سردار صبوری معاون عملیات سپاه قدس و مداحی برادران کربلایی محمدرضا بدری و حاج ابوذر بیوکافی خواهد بود.

مدیر مدرسه امام باقر یادآور شد: طلاب این مدرسه از چندین روز قبل مشغول آماده سازی مدرسه برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مدرسه هستند  و از جان و دل برای شهدا مایه می گذارند.

وی در پایان با بیان این که حضور خواهران محترمه نیز در این مراسمات بلامانع است، یادآور شد: از همه عزیزان، اساتید و طلاب بزرگوار و مردم شهید پرور قم تقاضا می کنیم جهت ارج نهادن به مقام شهید و شهادت در این مراسمات حضور به عمل رسانند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات