۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۶۲۷۴۱
آیت الله خرازی:

امت اسلام برای مقاومت در برابر دشمنان و مستکبران متحد شوند

عضو جامعه مدرسین با اشاره به تأکید ‌آیات و روایات بر وحدت مسلمین گفت: مسلمین باید با اتحاد در برابر دشمن مقاومت کنند، مقاومت بدون وحدت صورت نمی گیرد و شکل گیری و تداوم آن باید با وحدت باشد.
آیت الله خرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به تأکیدات قرآن بر وحدت مسلمین اضافه کرد: اتحاد و وحدت از موضوعات بسیار مهم و مورد تأکید قرآن کریم و اهل بیت(ع) است و همواره فرموده اند که مسلمین باید با اتحاد در برابر دشمن مقاومت کنند، مقاومت بدون وحدت صورت نمی گیرد و شکل گیری و تداوم آن باید با وحدت باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه اعراف گفت: همه خیرات و برکات و معارف از قرآن کریم است و نعمتی بالاتر از معرفت الهی نداریم.

وی افزود: قرآن از مهم ترین نعمت های خداوند برای هدایت انسان است، کسانی که در حوزه علمیه تحصیل می کنند باید بابت این نعمت خدا را شاکر باشند چرا که در این مسیر معارف الهی و اهل بیت بیت(ع) را کسب می کند و مانند این معارف در جای دیگر پیدا نمی شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این که معارف الهی مانند اقیانوسی بیکران است، اظهار داشت: انسان هرچه مقام و مرتبه بالاتری داشته باشد بیشتر از این معارف برخوردار می شود، قرآن کریم نعمتی جاودانه برای بشریت است.

وی ادامه داد: کسانی که از قرآن کریم اعراض کردند و به دستورات آن وجهی ندارند خاسر هستند، انسان برای استفاده از قرآن و معارف باید صالح باشد، افراد نباید دل های پاک خود را سفره طعمه شیطان قرار دهند چون می توانند نور باطن خود را افزایش دهند.

آیت الله خرازی با بیان این که طلاب به ویژه طلاب جوان باید قدر خود را بدانند، ابراز داشت:  طلاب جوان باید با التزام به تقوا از آلودگی ها دوری کنند، در این صورت برکات الهی بر آن ها نازل خواهد شد چرا که خداوند افراد صالح را یاری می کند و رشد می دهد و آن ها را به درجات عالی می رسد.

وی عنوان کرد: کسی که مراقبت می کند که آلوده نشود مشمول عنایات ویژه الهی می شود اما چشم، گوش و زبان آلوده اجازه نمی دهد که برکات الهی بر انسان نازل شود، اگر انسان آلوده باشد گوش شنوا و چشم بینایی برای دریافت هدایت الهی نخواهد داشت.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکیدبر آمادگی انسان برای ورود مبارک رمضان خاطرنشان کرد: یکی از عبادت هایی که سبب قرب به خداوند متعال می شود روزه است که نتیجه آن تقوا می شود، کسانی که با اخلاص پیش می روند حکمت در دل و جان آن ها سرازیر می شود./1323/

ارسال نظرات