۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۶۲۷۴۰
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

حمایت مردم از کالای ایرانی با ارزش جلوه‌دادن عمل کارگران است

امام جمعه قزوین گفت: حمایت مردم از کالای ایرانی با ارزش جلوه‌دادن عمل کارگران است، اگر ما از تولیدات داخلی و ملی استفاده کنیم موجب می‌شود هم اشتغال و اقتصاد داخلی را رونق ببخشیم و هم کار تولیدی کارگران جامعه خود را باارزش و محترم بشماریم.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان و تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) گفت: امام عصر(عج) امید تمام محرومان و مستضعفان عالم است با ظهور آن حضرت سراسر جهان از عدل و داد پر می‌شود و مردم با امنیت و آسایش‌خاطر زندگی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی مستضعفان افزود: میلاد حضرت مهدی(عج) مصادف با روز جهانی مستضعفان عالم است خداوند متعال از تمام محرومان و مستضعفان عالم حمایت کرده و در قرآن کریم به تمام مومنان دستور داده که برای نجات مستضعفان قیام کرده و برای نابودی مستکبران مبارزه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با بیان اینکه حمایت از مستضعفان جهان امری ضروری و واجب است اظهار کرد: رسول گرامی اسلام(ص) در خصوص حمایت از مظلومان و محرومان می‌فرمایند اگر مسلمانی صدای مظلومی را که طلب استمداد می‌کند بشنود و به فریاد او نرسد مسلمان نیست انسان مسلمان وظیفه دارد به فریاد کسی که از او یاری می‌خواهد برسد و از او حمایت کند.

وی با اشاره به مناسبت روز جهانی کارگر ابراز کرد: در عالم دنیا هر مسلمانی کارگر بوده و کاری را انجام می‌دهد در این میان کسانی که برای رضای خداوند متعال و در جهت خشنودی او کار می‌کنند عملشان عبادت محسوب می‌شود زیرا، این‌گونه افراد دلسوز بوده و کار را محکم و درست انجام می‌دهند این افراد در زمره کارگران مومن و متدین قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بخش عظیمی از عبادت را کسب مال و روزی حلال دانست و اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در خصوص به دست آوردن مال حلال از طریق کار کردن می‌فرمایند عبادت ده جز دارد که نه جز آن کسب مال حلال است به این معنا که اگر کار و کسب انسان حلال نباشد تمام زندگی انسان حرام خواهد بود و مال حرام اجازه نخواهد داد که ما در عبادت خود لذت معنوی داشته باشیم.

وی حمایت مردم از کالای ایرانی را با ارزش جلوه‌دادن عمل کارگران دانست و گفت: اگر ما از تولیدات داخلی و ملی استفاده کنیم موجب می‌شود هم اشتغال و اقتصاد داخلی را رونق ببخشیم و هم کار تولیدی کارگران جامعه خود را باارزش و محترم بشماریم در چنین حالتی کارگران در عرصه کار باانگیزه و بانشاط وارد شده و خداوند متعال به کارشان برکت عنایت می‌کند.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه روز میلاد حضرت مهدی(عج) به نام روز سربازان گمنام نامگذاری شده است عنوان کرد: فرارسیدن میلاد پرنور و برکت آخرین بازمانده خداوند متعال را خدمت تمام سربازان گمنام و بااخلاص آن حضرت تبریک عرض می‌کنم همه ما باید سرباز امام زمان(عج) و چشم‌بیدار نظام بوده و نسبت به خطراتی که نظام را تهدید می‌کند حساس و جدی باشیم تا دشمنان نتوانند به ما آسیب وارد کنند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت معلم بزرگ آیت‌الله شهید مطهری تاکید کرد: روز شهادت مظلومانه دانشمند و مفسر قرآن و سیاست‌مدار بزرگ انقلابی آیت‌الله مطهری به روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است ما وظیفه داریم که قدردان این روزهای بزرگ باشیم و وظیفه خود را پیرامون این مناسبت‌ها به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ص) تصریح کرد: این روز ارزشمند به عنوان روز جوان نامگذاری شده است این روز بزرگ را به تمام فرزندان جوانمان از دختران و پسران این سرزمین تبریک و تهنیت عرض کرده و از آنها دعوت می‌کنم که در نمازهای جمعه و جماعات با نشاط و انگیزه شرکت کرده و به عضویت افتخاری خادمان مساجد درآیند زیرا، در پرونده اعمال آنها ثبت خواهد شد که این افراد برای گسترش فرهنگ نماز تلاش کرده‌اند.

وی در پایان گفت: همه ما باید تلاش کنیم که وجود خود را از گناه و معصیت و ناامیدی پاک کرده و زمینه را برای میزبانی ظهور حضرت مهدی(عج) آماده کنیم همه می‌دانیم که آینده جهان آینده‌ای روشن و نورانی بوده و زمان پیروزی حق بر باطل است از این رو، باید همه ما برای رسیدن به این پیروزی و امیدبخشی نقش‌آفرینی کنیم./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات