۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۶۲۶۸۸
حجت الاسلام میرزامحمدی:

جریان«قاعدین» ضربات سنگینی به نظام وارد کرده و می کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که فتنه هایی همچون سند ۲۰۳۰ بخاطر آن است که کارشناسان فن وارد مسائل روز جامعه نشدند، گفت: باید بدانیم که اگر باز هم بی توجهی کنیم، فساد بر جامعه غالب می شود.
حجت الاسلام میرزا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در یادواره شهدای مدرسه علمیه امام مهدی موعود(ع) که شب گذشته در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این که قرآن کریم بر مدار حق نازل شده است و بر همه کتب انبیای پیشین افضلیت دارد، گفت: خداوند در این کتاب آسمانی ملا فضیلت را تقوا، علم و جهاد دانسته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امیرمؤمنان(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه جهاد را بابی از ابواب بهشت معرفی کرده اند که خداوند آن را تنها برای بندگان خاص خود می گشاید، اظهار داشت: بر اساس دیدگاه ایشان جهاد لباس تقوا و بهترین سپر و امان از مکر و حیله شیاطین جن و انس است.

وی افزود: از دیدگاه امیرمؤمنان(ع) اگر جامعه ای جهاد را بدون عذر ترک کند، خداوند بر آن جامعه لباس خواری و ذلت خواهد پوشاند، به این گونه که به پست ترین گزینه های بشری تبدیل خواهند شد؛ همچنین از دیگر تبعات ترک جهاد آن است که خداوند بصیرت و عقل نورانی را که راه بهشت را به انسان می نمایاند، از او خواهد گرفت و بدین وسیله دیگر انسان توانایی تشخیص حق از باطل را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان این که سه گروه ناکثین، قاسطین و مارقین در دوران حکومت امام علی(ع) همواره در امور حکومت کارشکنی می کردند، ابراز کرد: علاوه بر این گروه ها، یک گروه بسیار مرموز و خطرناک نیز وجود داشتند که بر اساس قرآن کریم «قاعدین» و بر اساس تعابیر جدید «اعتزالیون» نام دارند؛ در این گروه افراد شاخص، فقیه، فرمانده جنگ و غیره به چشم می خوردند که از سر بی بصیرتی و یا حسادت همواره در امور حکومت امیرمؤمنان(ع) خلل وارد می کردند.

خطیب برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: گروه «قاعدین» همان خواص زمان خود بودند که از جایگاه ویژه ای  برخوردار بوده و بسیار جریان ساز بودند، اما بی بصیرتی سبب شد تا در برابر امام مفترض الطاعة ایستادگی و قیام کنند.

وی با بیان این که قاعدین یا اعتزالیون به دو دسته عافیت طلب و قدرت طلب تقسیم می شوند، عنوان کرد: امروزه در میان امت اسلامی، ناکثین، قاسطین و یا مارقین وجود ندارند و یا اگر باشند هم به سبب دیدگاه و بینش اسلامی مطرود و منفور هستند، اما جریانی که هنوز نقاب از چهره بر نداشته و میان امت وجود دارد، همان جریان «قاعدین» است که همواره با سکوت نابجا ضربات متعددی به حکومت اسلامی وارد کرده و می کنند.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به این که جریان «قاعدین» و یا همان اعتزالیون در دفاع مقدس نیز کارشکنی های بسیاری کردند، تصریح کرد: بسیاری از این افراد افتخار شاگردی امام خمینی(ره) را داشتند، اما نوبت به جنگ که رسید سکوت پیشه کردند و حتی در سایه این سکوت قصد داشتند به جایگاه امام(ره) نیز ضربه وارد کنند و با رفت و آمد به حوزه نجف می خواستند چهره امام راحل را مخدوش جلوه دهند، اما فقها و بزرگان حوزه نجف همچون آیت الله حکیم و آیت الله خویی نامه نوشتند که این افراد مجتهد نیستند و توطئه شان را خنثی کردند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: بعد از جنگ، امام راحل به این افراد پیشنهاد امامت جمعه خوزستان را پیشنهاد کردند، اما این ها سر باز زده و گفتند «ما بالاتر از آن هستیم که بخواهیم به نیابت از شما به خوزستان برویم»؛ این افراد در حال حاضر نیز موجود هستند و ما آن ها را با عنوان «تشیع انگلیسی» می شناسیم.

وی با تأکید بر این که باید از تاریخ درس عبرت بگیریم و بصیرت مان را افزایش دهیم، ابراز داشت: امروزه دشمن از طریق جنگ نرم به میدان آمده و با فضای مجازی که به تعبیر مراجع و علمای بزرگ این فضا هم حقیقی است، می خواهد از خردسالان شروع کند و فرهنگ دینی را اینگونه از بین ببرد.

حجت الاسلام میرزامحمدی خاطرنشان کرد: نباید بگوییم فتنه ها تنها بعد سیاسی دارد و سکوت کنیم، زیرا فتنه های اعتقادی از طریق همین فتنه های سیاسی به وجود می آید؛ نمونه بارز فتنه های اعتقادی همین سند 2030 است که بر اثر بی توجهی برخی افراد نسبت به مسائل سیاسی به وجود آمد.

این پژوهشگر حوزوی با بیان این که فتنه هایی همچون سند 2030 بخاطر آن است که کارشناسان فن وارد مسائل روز جامعه نشدند، گفت: باید بدانیم که اگر باز هم بی توجهی کنیم، فساد بر جامعه غالب می شود و جامعه ای هم که فساد بر آن غالب شود دیگر دعایی در آن مستجاب نخواهد شد.

وی انحرافات جهان امروز را نتیجه قعود، سکوت و اعتزال مردم زمان پیامبر اکرم(ص) دانست و یادآور شد: همه ما باید صحیفه نور و وصیت ننامه امام راحل را مطالعه کنیم و بدانیم که مهم ترین پیام این دو کتاب ارزشمند آن است که «پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا گزندی به مملکت اسلامی نرسد»./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹
تقدیر و حمایت از این اقدام مثبت فرهنگی مذهبی و علمی
0
0