۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۵۶۲۶۱۴
حجت الاسلام رامشک:

موفقیت طلاب در گرو نگاه آخرت محور است

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) با بيان اينكه امروزه جهان به طلاب مستعد و عالم نياز دارد، گفت: اگر طلاب با ديدگاه آخرت محور، تعالی دادن اسلام، پيمودن راه خدا و تبعيت از قرآن و عترت پا در مسير طلبگی بگذارند بي شک موفق خواهند شد.
حجت‌الاسلام رامشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی رامشک در مراسمی که به مناسبت ميلاد حضرت علي اكبر(ع) پيش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علميه آيت الله مجتهدي تهراني(ره) برگزار شد، با اشاره به اينكه هدايت به دو نوع تشريعی و تكوينی تقسيم می شود، گفت: خداوند موجودات را از ابتدای خلقت هدايت تكوينی كرد و در ابن هدايت هيچگونه نقص و معصيتی وجود ندارد.

مدير مدرسه علميه آيت الله مجتهدی تهرانی(ره) ادامه داد: در هدايت تشريعی كه از طريق انبيای الهی به انسان رسيده است، مشكلاتی به وجود می آيد و اين مشكلات از طغيانگری انسان ها نشأت می گيرد.

وی افزود: سير تكامل بشری به جايی مي رسد كه حق و عدل تمام زمين را فراگرفته و ظلم از ميان برود؛ زمانی اين اتفاق خواهد افتاد كه بشريت آمادگی و لياقت دريافت حق را داشته باشد.

حجت الاسلام رامشک با بيان اينكه هنگام ظهور همه مشكلات بشري حل مي شود، به تبيين برخی از ويژگی های زمان ظهور پرداخت و عنوان كرد: در عصر ظهور مشكلات از بين مي رود، انحرافات تصحيح مي شود، زمين از گناهان پاک می شود، دين حاكميت واحد پيدا مي كند، رفاه اقتصادی به وجود مي آيد و كينه ها از بين می رود.

مدير مدرسه علميه آيت الله مجتهدی تهرانی با اشاره به اينكه يكی از ويژگی های ظهور از بين رفتن بردگی است، ابراز داشت: مراد از بردگی، بردگی فرهنگی و تبعيت از فرهنگ های بيگانه است؛ امروزه غرب زدگی و ترويج فرهنگ برهنگی براي زنان یک مشكل اساسی است.

وی اضافه كرد: اگر در دوران جاهليت جسم زنان را به سلاخ خانه می بردند، امروزه حيثيت و گوهر وجودشان را به سلاخ خانه های فرهنگی می برند و با ترويج فساد و فحشا می خواهند مسير معنوی جامعه را منحرف كنند.

حجت الاسلام رامشک در ادامه با بيان اينكه امروزه جهان به طلاب مستعد و عالم نياز دارد، تأكيد كرد: اگر طلاب با قصد و ديدگاه آخرت محور، تعالی اسلام، پيمودن راه خدا و تبعيت از قرآن و عترت پا در مسير طلبگی بگذارند بي شک موفق خواهند شد.

مدير مدرسه علميه آيت الله مجتهدي تهراني(ره) با اشاره به اينكه طلاب بايد در همه احوال، امام زمان(عج) را ناظر اعمال خود ببينند، گفت: طلاب بايد باور كنند كه امروزه جهان تشنه معارف اهل بيت(ع) است و اين وظيفه بر دوش روحانيت است كه جهان را از سرچشمه معارف نورانی اهل بيت(ع) سيراب كنند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات