۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۶۲۵۸۷
استاد حوزه علمیه:

طلاب خواهر رسالت ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فضای مجازی دارای فرصت‌ها و آسیب‌های متعددی است، گفت: طلاب خواهر نقش ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی دارند.
فضای مجازی

خانم قنبری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت پرداختن نهادهای مذهبی و فرهنگی به فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از وجوه آسیب‌های فضای مجازی، افزایش آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا طلاب و روحانیان می‌توانند نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که ضمن اشاعه و ترویج ارزش‌های الهی و اسلامی و همچنین بهره‌گیری هرچه بیشتر جوانان از مسائل دینی و مذهبی، نیازهای روز و شرایط و اقتضائات فعلی جامعه هم مدنظر باشد.

خانم قنبری با اشاره به نقش دین در راستای تعیین مسیر زندگی انسان گفت: دین و دستورات دینی، چراغ راه زندگی برای کل بشریت بوده و علت عقب‌ماندگی و کج‌روی‌های ما در زندگی، غفلت از دستورات دینی است.

وی افزود: با دین می‌شود به همه خواسته‌های مادی و معنوی خود برسیم؛ زیرا دین پایه و اساس هر کشور و ملتی را تشکیل می‌دهد و خوشبختانه با لطف پروردگار سبحان ما در کشوری زندگی می‌کنیم که برترین دین یعنی اسلام در آن جاری بوده و این بزرگ‌ترین نعمت برای ما ایرانیان است.

خانم قنبری تصریح کرد: زمانی زندگی برای انسان معنا دارد که بداند هدف و معنای آن چیست و برای چه آفریده شده و درواقع اگر معنای زندگی را در راستای تأمین جاودانگی انسان تبیین کنیم، به یکی از عظیم‌ترین و اصلی‌ترین فواید دین دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، اظهار کرد: دشمنان اسلام همواره سعی داشته‌اند تا معنویت را از میان مسلمانان کمرنگ کنند؛ زیرا می‌دانند اتصال به سرچشمه معرفت الهی و ایجاد فضای معنوی در جوامع اسلامی بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن آنها به اهدافشان است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: ازاین‌رو با هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان سعی در تحقق اهداف پلید خود که همان ایجاد فضاهایی با جذابیت‌های کاذب هستند، دارند و فضای مجازی هم یکی از همین جذابیت‌های کاذب است که استفاده از آن باید با آگاهی و شناخت همراه باشد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات