۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۵۶۲۵۷۳
آیت الله مصباح یزدی:

برخی برای کسب ریاست و منفعت دم از تشیع و اهل بیت می زنند

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که صرف بیان سبب ایمان انسان نمی شود، گفت: برخی دم از تشیع و محبت اهل بیت(ع) می زنند اما شاید در دلشان ذره ای ایمان به آنها نداشته باشند بلکه تنها به دنبال ریاست، منفعت و پول های انگلیس و آمریکا هستند.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به مفهوم حقیقت ایمان در آیات و روایات گفت: گاهی انسان اظهاری می کند اما در حقیقت باطن خود اعتقاد دیگری دارد که نفاق نامیده می شود.

وی افزود: گاهی در برابر اسلام به فردی کافر گفته می شود اما برخی افراد منافق در ظاهر اظهار اسلام می کنند اما اعتقادی به آن ندارد یعنی از نظر ایمان کافر است، از این رو گاهی وقتی از کفر صحبت می شود در برابر ایمان است که سعادت دنیا و آخرت را نخواهد داشت ولو این که در ظاهر مسلمان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ایمان انسان ها درجاتی دارد، اظهار داشت: نخستین شرط لازم برای تحقق ایمان معرفت است چرا که تا انسان چیزی را نشناسد نمی تواند ایمان و باور پیدا کند، در کنار معرفت الهی معرفت به پیامبر و امام هم نیاز است.

وی با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) ادامه داد: حضرت فرمود صرف اقرار به ولایت اهل بیت(ع) سبب ایمان و اعتقاد انسان نمی شود، ایمان یعنی انسان بنای قلبی برای عمل به دستورات این بزرگواران داشته باشد، در جامعه شاید کسانی باشند که شعار حمایت از نظام و ولایت فقیه سر می دهند اما زمانی که با منافع آن ها تضاد پیدا می کند ناگهان برمی گردند، این یعنی از ابتدا ایمان محکم وجود نداشته و انگیزه از اظهارات برای منافع بوده است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که صرف بیان سبب مؤمن شدن انسان نمی شود، ابراز داشت: برخی دم از ایمان، ولایت، تشیع و محبت به اهل بیت(ع) می زنند اما شاید در دلشان ذره ای ایمان به اهل بیت(ع) نداشته باشند بلکه تنها به دنبال ریاست و منفعت و پول های انگلیس و آمریکا هستند.

وی عنوان کرد: انسان باید ایمان خود را ارزیابی کند تا مشخص شود تا چه اندازه حاضر است از منافع خود برای اسلام و اهل بیت(ع) بگذرد، ایمان تنها دانستن نیست بلکه انسان باید تصمیم بگیرد که به لوازم ایمان نیز متلزم باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: روایت می فرماید اگر انسان به دنبال ضبط کردن نقطه ضعف دیگران برای ریختن آبروی او باشد سبب خروج از ایمان می شود؛ بر اساس روایات در دل مؤمن حسد و بخل پیدا نمی شود./1323/

ارسال نظرات