۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۶۲۵۶۸
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

ایران به دستور قرآنی مبارزه با مستکبران عمل کرده است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ایران کمک به مظلومان را وظیفه شرعی و دینی خود می‌داند، گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان فقط به این دلیل است که از دشمنان اصلی خودمان غافل شویم.
علی محمدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف پیش از ظهر امروزچهارشنبه در نشست صمیمی با قاریان، حافظان و داوران شرکت کننده در سی‌پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که در هتل لاله تهران برگزار شد، با قدردانی از مهمانان حاضر در نشست اظهار کرد: ما هر سال پس از اتمام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جلسه‌ای صمیمی و دوستانه به دور از تشریفات را با مهمانان، متسابقین و داوران این مسابقات برگزار می‌کنیم تا از نظرات آنها در جمع‌بندی این رویداد قرآنی استفاده کنیم.

وی افزود: بخش نخست برنامه سوالات فنی و تخصصی متسابقان و مهمانان است که داوران باید پاسخ آن را بدهند و بخش دوم مطالب و سوالات عمومی در خصوص مدیریت مسابقات است که باید من و همکارانم پاسخگو باشیم.

پس از صحبتهای رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، متسابقین پیشنهادها و انتقادهایی را مطرح کردند و سمیح احمد خالد عثامنه به نمایندگی از داوران سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران پاسخگوی سوال های فنی و تخصصی متسابقین بود.

رئیس سازمان اوقاف پس از صحبت‌های عثامنه با قدردانی از انتقادها و پیشنهادهای سازنده متسابقین گفت: انقلاب اسلامی ایران برای قرآن و اسلام بوجود آمد و ملت ایران برای قرآن و اسلام به رهبری امام خمینی (ره) قیام کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه امام راحل می‌فرمودند که هدف ما قرآن و اسلام است، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی، قانون اساسی ایران براساس کلام‌الله مجید نوشته شد که با استقبال مردم روبرو شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دینی به‌صورت حقیقی یک نظام دینی و قرآنی است، تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به قرآن کریم شد به‌طوریکه امسال سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در ایران اسلامی برگزار کردیم.

رئیس سازمان اوقاف یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت خبری از مسابقات قرآنی نبود، اما پس از انقلاب توجه ویژه‌ای به این مسئله شد به‌طوریکه مقام معظم رهبری دوبار در سال به‌صورت ویژه با جامعه قرآنی دیدار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گفت: ممکن است شنیده باشید که کتاب قرآن ایرانی‌ها متفاوت است؛ باید به شما بگویم این یک تهمت بوده که وهابی‌ها و دشمنان ساخته‌اند و خودتان دیدید که قرآن جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی با قرآنهای کشورهای شما ندارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران هم در قرائت وحفظ کلام‌الله مجید و هم در عمل به آیات قرآنی قدم برمی‌دارند، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هم حافظان و قاریان خوبی تربیت کرده و هم به یکی از دستورات مهم قرآن کریم یعنی مبارزه با مستکبران عمل کرده است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به فرمایش امام راحل که فرموده‌اند نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم روید، تصریح کرد: نظام سلطه در دنیای امروز براساس دو کلمه سلطه‌گر و سلطه پذیر بنا شده که دین مبین اسلام با آن مخالف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مسلمان و مظلوم کمک کرده و خواهد کرد و این کمکها را وظیفه شرعی و دینی خود می‌داند و ای کاش تمام مسلمانان دنیا به این نکته توجه داشته باشند.

وی گفت: در این چند روز حضورتان در ایران اسلامی امنیت و آرامش را دیدید و حس کردید؛ شاید قبل از ورودتان به ایران به شما گفته بودند در اینجا امنیت نیست، اما دیدید که ایران در امنیت و اقتدار کامل به سر می‌برد؛ این را بدانید که دشمنان جمهوری اسلامی ایران در راس شان امریکا، انگلیس، اسرائیل و فرانسه بر علیه ما تبلیغات منفی می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه مبانی جمهوری اسلامی ایران وحدت و اتحاد مسلمین است، تصریح کرد: وحدت جهان اسلام اندیشه امام راحل و سیره مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فتوایی اهانت به اعتقادات اهل سنت را حرام شرعی دانستند بنابراین ما تفرقه و اختلاف بین مسلمین را جایز نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه ما شیعیان، اهل سنت را برادران خود می‌دانیم، تاکید کرد: کسانی که به فکر تفرقه هستند را قبول نداریم؛ شیعه‌ای که به دنبال اختلاف باشد، شیعه انگلیسی و اهل سنتی که به فکر تفرقه باشد، سنی امریکایی نام دارد و از انگلیس و آمریکا خط می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در این چند روز حضورتان در ایران احترام ایرانیان و شیعیان را دیدید، گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان فقط به این دلیل است که از دشمنان اصلی خودمان غافل شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی مسابقات بین‌المللی را مسابقاتی انقلابی دانست و افزود: مسابقات قرآنی خنثی نیست؛ دفاع از مظلومان و مستضعفان و مقابله با مستکبران از فعالیتهای اصلی ما است چون کلام‌الله مجید این را خواسته است.

وی رژیم صهیونیستی را غاصب و نامشروع خواند و خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی دو ماه قبل در دیدار با وزیر اوقاف سوریه فرمودند که شما به‌زودی با مسلمین در مسجدالاقصی نماز می‌خوانید؛ این وعده نزدیک است.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: تمامی شما در سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برنده هستید زیرا از سراسر دنیا برای قرآن دور هم جمع شدید و این خودش موفقیتی بزرگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: همه شما در این چند روز با نژاد، زبان و سلایق مختلف کنار هم زندگی کردید و امیدوارم متسابقین و داوران ارتباط خود را زیر پرچم قرآن حفظ کنند و بر محور قرآن کریم این ارتباط و دوستی ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با ارتباط بین شما مخالفند و خشمگین می‌شوند، تاکید کرد: هر عملی انجام دهید که موجب خشم کفار شود در زمره اعمال صالح قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: ما مسلمانان مشترکات زیادی اعم از خدا، کتاب، پیامبر و قبله مشترک داریم بنابراین می‌توانیم به‌صورت دوستانه کنار هم زندگی کنیم.

در پایان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با متسابقین و داوران سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌اللملی قرآن کریم عکس یادگاری گرفتند./۸۱۳/د103/ب1

ارسال نظرات