۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۵۶۷
در مصلی تهران؛

سي و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن به کار خود پایان داد

مراسم اختتاميه سي و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن كريم با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و پیشکسوتان قرآنی با معرفی برگزیدگان آن در مصلی تهران برگزار شد.
اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتاميه سي و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن كريم چهارشنبه شب ۵ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و لشکری، پیشکسوتان قرآنی و با معرفی برگزیدگان آن در مصلی تهران برگزار شد.

در اين مراسم علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي، سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اختري رييس مجمع جهاني اهل بيت(ع)، صالحي رييس سازمان انرژي اتمي و بهروز كمالوندي رييس سازمان انرژي اتمي، لاله افتخاري، امير پوردستان فرمانده سابق نيروي زميني، امير سياري معاون هماهنگ كننده ارتش جمهوري اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين علوي وزير اطلاعات،‌ سردار نقدی، حجت الاسلام حسني رييس عقيدتي سياسي آجا و سرلشکر باقري فرمانده كل نيروهاي مسلح حضور داشتند.

بنابراین گزارش در رشته قرائت قاری افغان علیرضا رضایی رتبه نخست را به خود اختصاص داده و نماینده کشورمان سید مصطفی حسینی رتبه دوم، عباس مصطفی شری از لبنان رتبه سوم، حاسین انور از مالزی رتبه چهارم و احمد محمود محمد قربوط رتبه پنجم را کسب کردند.

همچنین نفرات برتر رشته حفظ به ترتیب رتبه اول به مصطفی اصفهانیان از ایران، رتبه دوم به محمد رشاد عبدالسمیع از مصر، رتبه سوم به احسن‌الله ابوالهاشم از بنگلادش، رتبه چهارم به موسی احمد اعل از موریتانی و و رتبه پنجم به محمد ایوب از پاکستان اختصاص یافت.

همچنین مسابقات بین‌المللی روشندلان که برای سومین بار برگزار شد در رشته حفظ قرآن کریم، محمد انیس از هند رتبه اول، اکرم آوچار از ترکیه رتبه دوم و محمدالسعید عبدالغنی ازمصر رتبه سوم را به دست آورند و در رشته قرائت رتبه اول را محمد قاییم نیزار از مالزی، رتبه دوم را امیدرضا رحیمی از ایران و رتبه سوم را حسین محمدشلال از عراق به خود اختصاص دادند.

در بخش مسابقات بین‌المللی بانوان رشته حفظ قرآن کریم که دومین دوره آن برگزار شد حکیمه نصیری از ایران، عقیله بن کروش از الجزایر و عاشورا امان لیلا نقی از تانزانیا به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

بنابراین گزارش در مسابقات بین‌المللی طلاب که در قم برگزار شد برترین‌های خود در رشته قرائت و مفاهیم قرآن را به ترتیب اول تا سوم به نام‌های محمد زاهدی از ایران، علی حسن عبد الاعلی از عراق و محمد رضا نوری از افغانستان معرفی کرد.

همچنین در رشته حفظ کل و مفاهیم مسابقات بین‎المللی طلاب نیز آقایان محمود نوروزی از ایران، احمد یسری از مصر و محمد تیجانی از غنا به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند و در رشته خطابه قرآنی نیز حسان محمد ولید برکات از سوریه، ماجد وشلی از یمن و احمد غرباوی از ایران به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است که شرکت کنندگان سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی امروز پنج شنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی  دیدار خواهند داشت./813/پ202/ب1

ارسال نظرات