۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۶۲۵۶۳

همایش بین المللی دکترین مهدویت در قم آغاز به کار کرد

چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از صبح امروز با حضورمدیر حوزه های علمیه و اندیشمندان ایرانی و خارجی در قم آغاز به کار کرد.
اختتامیه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و اندیشمندان ایرانی و سایر کشورها در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز به کار کرد.

اسپانیا، یمن، مصر، عربستان، تانزانیا، سوریه، لبنان، عراق، پاکستان، هند، روسیه، بحرین، عمان، ترکیه، بنگلادش، قزاقستان و الجزایر کشورهایی هستند که علمایی از آن برای حضور در همایش دعوت شده اند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش دو روزه پس از قرائت قرآن و اعلام برنامه ها از سوی مجری همایش، حجت الاسلام پورسیدآقایی رییس مؤسسه آینده روشن و دبیر همایش ضمن خیر مقدم به حاضران داخلی و خارجی به تشریح جزییات، اهداف و برنامه های این همایش بین المللی پرداخت.

تا دقایقی دیگر نیز آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رییس جامعه المصطفی العالمیه و یکی از اندیشمندان خارجی متخصص در حوزه مهدویت در همایش دکترین مهدویت که به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شبکه رادیویی معارف پخش می شود، سخنرانی خواهند کرد.

بعد از سخنرانی آیت الله اعرافی ابتدا از نرم افزار جامع دکترین مهدویت و همچنین مستند «آخرین مسیح» رونمایی می شود و در ادامه بیش از 30 نفر از مهدی یاوران در عرصه های مختلف مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

طبق اعلام مسؤولان همایش، در ادامه کمیسیون های تخصصی همایش دکتر مهدویت با حضور اندیشمندان و صاحبنظران مرتبط با موضوع مهدویت کار خود را آغاز خواهد کرد؛ این کمیسیون ها پیش از ظهر امروز آغاز شده و تا عصر ادامه دارد.

گفتنی است، چهاردهمین همایش دکترین مهدویت ششم و هفتم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم واقع در میدان معلم برگزار می شود.

این همایش فردا جمعه در آستانه میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الامر(عج) با ارائه گزارش کمیسیون‌های تخصصی و سخنرانی آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کار خود را ادامه خواهد داد.

پایان بخش این همایش قرائت بیانیه پایانی همایش، دعای دسته جمعی برای فرج امام زمان(عج) و شرکت در نماز جمعه خواهد بود.

یادآور می شود،‌مراکز مختلفی از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه عالی دفاع ملی، مؤسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه مذاهب اسلامی، جامعه الزهرا و مرکز تخصصی موعود در برگزاری این همایش با مؤسسه آینده روشن همکاری داشتند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات