۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۶۲۵۲۰
آیت الله فياضی:

رشد و رواج علوم عقلی از برکات نظام اسلامی، امام راحل و رهبر انقلاب است

آیت الله فیاضی با بیان این که یکی از تصمیمات مهم مجمع عالی حکمت اسلامی بزرگداشت علما و حکما است، گفت: رشد و رواج علوم عقلی از برکات نظام مقدس اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
حضور آیت الله فیاضی درمراسم دفاع پایان نامه دکتری با موضوع روش شناسی تفسیراجتماعی المیزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله فياضی، ریيس هيات مديره مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در همایش ملی حکیم طهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رشد و رواج علوم عقلی از برکات نظام مقدس اسلامی، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: این مجمع با اشارت رهبر معظم انقلاب در سال 82 تشکیل شد و یکی از تصمیمات مهم این مجمع بزرگداشت علما و حکما بوده و هست.

آیت الله فياضی بیان داشت: از آثار و برکات معرفت الله آن است که انسان خودش را می‌شناسد. زمانی که انسان فهمید وجود حق وجودی است که حد ندارد و فهمید که فاصله بین نامحدود با محدود فاصله‌ای است نامحدود، خواهد دانست فقر و حاجت همان نیازمند بودن انسان به خداوند است.

ریيس هيات مديره مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: انسان اگر خود را نیازمند خداوند بداند عجب از وجودش خارج می‌شود همچنین کبر که شیطان به خاطر آن از درگاه خداوند رانده شد در وجود او معنا پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آثار مدرس زنوزی سرشار از حکمت و خودشناسی است، اظهار داشت: او چون خود را می‌شناخت می‌دانست که هیچ است و هر چه هست خداوند است. ایشان در آخر رساله خود چنین بیان می‌کند که این حقیر ادارکی پست و ذهنی کند و سلیقه ای معوج دارم؛ چنین سخنی نشان از عظمت روحی ایشان دارد.

آیت الله فياضی ادامه داد: کسی که خود را بشناسد به درجه‌ای می‌رسد که شیطان در او تسلط نداشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات