۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۶۲۴۹۶
آیت الله سعیدی:

مساجد قرارگاه هویت سازی نسل جوان هستند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) مساجد را قرارگاه های هویت بخشی به مردم به ویژه جوانان توصیف و بر ضرورت به کار گیری بیشتر ظرفیت های دولت و مراکز فرهنگی برای رسیدگی به امور جوانان تأکید کرد.
دیدار تندگویان با آیت الله سعیدی آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار محمدمهدی تندگویان معاون توسعه امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت دو میلاد بزرگ امام زمان(عج) و حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار داشت: بر اساس روایات، امام زمان(عج) در چهره یک جوان ظهور می‌کنند.

وی انتخاب روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) به عنوان روز جوان را مسأله ای مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب نماد این روز، حضرت علی‌اکبر (ع) بود چراکه این جوان موردتوجه اهل‌بیت (ع) بوده و بسیار به پیامبر (ص) شباهت داشتند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: یک جوان در جامعه نقش های زیادی را ایفا می کند و به همین جهت این نسل بزرگ باید مورد مسؤولان و مدیران کشور توجه قرار داشته باشد، البته از ابتدای انقلاب اسلامی بر این قشر نظر خوبی بود که هویت آنان در مساجد شکل گرفت.

وی با اشاره به این که مساجد، قرارگاهی برای هویت سازی مردم به‌ویژه جوانان هستند، یادآور شد: البته دشمن به ‌شدت درصدد از بین بردن اعتقادات جوانان است، به همین جهت اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود دیگر به دنبال مسائلی که دشمنان برای آنان طراحی کرده‌اند نمی‌روند.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت به کار گیری بیشتر ظرفیت های دولت برای رسیدگی به امور جوانان تأکید کرد و ادامه داد: آنچه دولت اکنون انجام می‌دهد، ظرفیتی بیش از آن وجود دارد، به همین جهت باید در جهت عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در توجه به نسل جوان رویکرد خود را تغییر بدهیم.

وی در پایان تأکید کرد: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز ظرفیت ‌های بسیار مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی دارد، بنابراین باید هم خیرین و هم دولت در این زمینه تلاش کنند تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای جوانان باشیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات