۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۶۲۴۸۹
وکلای ملت در نطق میان دستور مطرح کردند؛

لزوم برخورد قاطع با فساد | وحدت کلمه؛ رمز پیروزی انقلاب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که باید در برخورد با فساد نباید مسؤولان از خود سلب مسؤولیت کنند.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در صحن علنی مجلس به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

بدون رفع دغدغه فرهنگیان نمی‌توان به توسعه دست یافت

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک روز پاسدار، جانباز، کارگر و  معلم با اشاره به اینکه متن نطق وی بر اساس توجه به جایگاه فرهنگیان تنظیم شده، گفت: درود می‌فرستم بر شهیدان رجایی و باهنر که دو معلم و الگوی مهم جمهوری اسلامی هستند و درود می‌فرستم به 5 هزار شهید فرهنگی، 36 هزار شهید دانش آموز، 27 هزار جانباز فرهنگی و 80 هزار ایثارگر فرهنگی و سلام و درود بر ساحت مقدس همه معلمان، مربیان، مدیران، معاونان و همه خدمتگزاران به مدارس.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می‌دانیم جامعه و ملتی که به آموزش و پرورش و معلم نپردازد شایسته آینده با افتخار نیست. همچنین بدون رفع مشکل و دغدغه معلمان نمی‌توان به پیشرفت و توسعه دست یافت و قله‌ها و سنگرهای علمی جهان را فتح کرد پس چرا به رفع مشکلات معلم و آموزش و پرورش نمی‌پردازید.

وی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس به دلیل ایجاد مصوبه‌ای در جهت ارتقاء جایگاه و منزلت معلم خطاب به مجلس و دولت تصریح کرد: آیا نمی‌بینید معلمان انگیزه خود را از دست داده‌اند، منزلت معلمان خدشه‌دار شده و احساس بی‌عدالتی و عدم توجه روح و روان معلمان را تحت تأثیر قرار داده  چرا که حقوق و مزایای معلمان پایین‌تر از خط فقر است به طوری که هزینه زندگی روزمره آنها را نیز تأمین نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اغلب معلمان در تأمین هزینه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی خود و فرزندانشان مانده‌اند کما اینکه نمی‌توانند کرایه خانه خود و نیاز تهیه مسکن خود را تأمین کنند.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: ای کسانی که مزایای سبک زندگی غربی را به رخ مردم می‌کشید چرا در تأمین معیشت و حفظ منزلت معلمان همچون آن جوامع برخورد نمی‌کنید کما اینکه معلمان در ژاپن، چین، آلمان، فرانسه و حتی افغانستان از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار هستند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: چطور می‌توانیم دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشیم در صورتی که دغدغه معیشت داریم، مگر مقام معظم رهبری بارها به دولت‌های مختلف و همین دولت نسبت به تأمین معیشت و ارتقاء جایگاه معلمان تأکید نکرده‌اند؟ پس چرا اقدامی صورت نمی گیرد.

وی گفت: چرا معلمان باید پول چای زنگ تفریح مدرسه را بپردازند در حالی که برخی مدیران حقوق نجومی دریافت می‌کنند، چرا حق‌التدریس معلمان بعد از گذشت یک سال پرداخت نمی‌شود ولی پاداش برخی مدیران به اندازه حقوق یک سال معلمان دریافت می شود، چرا برخی مطالبات معلمان بعد از چند سال هم پرداخت نمی‌شود و پاداش چند میلیونی پایان خدمت آنها برخلاف اغلب دستگاه‌ها چند سال بعد به صورت سهام یا اقساط پرداخت می‌شود اما پاداش چند صد میلیونی مدیران بلافاصله بعد از بازنشستگی پرداخت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: چرا معلم باید با بیماری صعب‌العلاج خود بمیرد اما مطالباتش پرداخت نشود. چرا بیمه معلمان و خانواده آنها از پایین‌ترین سطح کیفیت و خدمت درمان دارویی برخوردار است در حالی که بزرگترین خانواده بیمه همین فرهنگیان هستند، چرا مسکن فرهنگیان فراموش شده و هیچ برنامه و دستور کاری برای آن وجود ندارد، چرا معلمان از هرگونه خدمات رفاهی اعم از فروشگاهی، زیارتی و سیاحتی برخوردار نبوده و محروم هستند و بازنشستگان فرهنگی در بدترین شرایط و با پایین‌ترین حقوق و مزایا زندگی می‌کنند در حالی که عائله آنها اعم از عروس، داماد، نوه و خانواده‌هایشان اضافه شده است.

نقوی حسینی تصریح کرد: چرا بازنشستگان فرهنگی از هیچ‌گونه خدمات زیارتی و سیاحتی برخوردار نیستند و منزلت معلمان در همین پرداخت‌های مختصر و نصفه و نیمه نیز زیر پا له می‌شود تا جایی که وقتی قرار است حقوق معوقه آنها پرداخت شود بارها این موضوع از طریق صدا و سیما طی مصاحبه با مسئولان مربوطه اعلام می‌شود و بعد از این همه آبروریزی در نهایت پرداخت نمی‌شود. پرداخت حقوق و مزایا و مطالبات کدام دستگاه از رسانه‌ها اعلام می‌شود؛ چطور وقتی برخی دستگاه‌ها حقوق‌های چند ده میلیونی و پاداش‌های چند صدمیلیونی دریافت می‌کنند حتی دستگاه‌های نظارتی نیز نمی‌توانند بدان دست یابند اما مطالبات فرهنگیان بارها اعلام می‌شود تا جایی که دانش‌آموزان آنها از نحوه پرداخت مطالباتشان می‌پرسند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چرا میلیاردها تومان پول صندوق ذخیره فرهنگیان به غارتگران داده می‌شود ولی معلم که باید از این صندوق بهره ببرد برای یک میلیون تومان وام دربه‌در بانک‌ها شده و در نهایت نیز موفق به دریافت آن نمی‌شود.

وی افزود: چرا پوسیدگی نظام آموزشی را نمی‌بینیم و به جای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در پی اجرای خاموش سند 2030 هستیم. به چه حقی آموزش و پرورش این مسیر را طی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چرا درس شهید حسین فهمیده و آموزش دفاعی حذف شده است، چرا کلاس‌های درس دانش آموزان 40نفره شده، تناسب محتوای کتب درسی تغییر یافته و ساعات درسی کاهش یافته است چرا معاونان مدارس، مربیان پرورشی و مشاوران در حالی حذف شدند که پسران و دخترانمان در معرض صدها آسیب اجتماعی ناشی از فعالیت در فضای مجازی قرار گرفته‌اند.

نقوی حسینی یادآور شد: چرا با یک بار اعمال مدرک تحصیلی مانع از ادامه تحصیل فرهنگیان می‌شوید و چرا آموزش ضمن خدمت یا حذف و یا صوری شده است، چرا در مدیریت آموزش و پرورش قبیله‌گرایی و جناح گرایی می‌کنیم، این موارد خیانت به آموزش و پرورش است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در پایان از مسئولان فعال در مجلس و دولت خواست تا در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش دست به دست هم داده و اقدامی اساسی انجام دهند.

وحدت کلمه؛ رمز پیروزی انقلاب

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد اقتدار، عزت، امنیت و سربلندی ایران هستیم که دستاوردهای بزرگ انقلاب است باید شکرانه بزرگی را به جا آورد و وحدت کلمه که رمز پیروزی انقلاب است را حفظ نماییم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: جهت رفع مشکلات پیش روی نظام و مردم همیشه بیدار کشور اسلامی باید همگان مشکلات و چالش های پیش رو را بدانند؛ متاسفانه هر روزه تنها به تکرار آنها پرداخته می شود و این موضوع به قدری تکرار شده که واکنشی از طرف مقامات مسئول صورت نمی گیرد و نسبت به رفع آن اقدامی به عمل نمی آید لذا نگاه های سیاسی و جناحی دراین زمان به حل مشکلات و ذکر مقصر اصلی به رفع آن و کاستن مشکلات مردم کمکی نخواهد گردید.

وی بیان کرد: به لطف الهی و وجود رهبری معظم انقلاب و رهنمودهای ایشان تنها راه برون رفت از این مشکلات کار انقلابی است لذا بایستی این موضوع در دستور کار همه مقامات و مسئولان کارکنان دولت در قوای سه گانه قرار گیرد تا انجام وظایف در چارچوب مقررات محقق شود.

حسینی اظهار کرد: قانون فصل الخطاب همه رفتارها، قراردادها و حقوق یک ملت است که متاسفانه در این روزها قانون گریزی و عدم اجرای آن در کلیه ارکان نظام به چشم می خورد به طوری که مردم نگران از دست رفتن حقوق خود هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: در سال 96 از کل منابع بودجه عمومی که بالغ بر 346 هزار میلیارد تومان بود  320 هزار میلیارد تومان از این منابع وصول شد اما 280 هزار میلیارد تومان از این منابع بابت پرداخت هزینه های جاری دولت، هزینه شده است و تنها حدود 40 هزار میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه اوراق مشارکت و اوراق تصفیه بابت طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه ای و مالی پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه این اعداد نشانگر این است که همه ارکان نظام به‌دنبال وصول درآمد از محل مالیات، فروش نفت و فروش کالا و خدمات جهت پرداخت هزینه های جاری کارکنان دولت هستند، ادامه داد: این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی ایران مناسب نیست؛ این نیروی انسانی عظیم موجود در  دستگاه‌های اجرایی یکی از سرمایه های بزرگ کشور است و در بسیاری از کشورها با ایجاد بهره وری مناسب از این سرمایه رشد و شکوفایی کشورشان را ممکن کرده‌اند این سرمایه در کشور می تواند با انجام کار انقلابی و ایجاد همراهی و همفکری و راهنمایی مردم در دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص دستگاه‌های خدمت‌رسان و تولیدی و بانک‌ها بسیاری از مشکلات اصلی پیش رو کشور را رفع کند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: متأسفانه سستی، تنبلی و عدم آگاهی از شرح شغل و عدم توانایی و عدم انتصابات براساس شایستگی و تعهد، وجود مدیران با سابقه و سن بالا در رأس اکثر دستگاه‌های اجرایی، انتصابات قوم و خویشی در بدنه دستگاه‌های اجرایی امروز دولت را نه تنها بزرگ کرده بلکه کارایی و بهره وری لازم نیز را نیز از بین برده است حال آیا با این ساختار امکان حرکت تندتر از روند افزایش مشکلات و دسیسه های دشمن را خواهیم داشت. وی تاکید کرد: بایستی در چارچوب سیاست های ابلاغی این موضوع را به سرعت ترمیم نموده و با افزایش راندمان کارکنان دولت و کم کردن هزینه های مردم در بین دستگاه‌های اجرایی و کاهش فساد حاکم در آنها اقدام نمود.

حسینی اظهار کرد: از طرفی برخورد مناسب با تخلفات مسئولان و کارکنان دولت توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی بسیار کم است؛ هزینه تخلف در کشور پایین آمده و موجب عدم کارآمدی آنها شده و هر روز شاهد بروز تخلفات و  پدیده هایی چون حقوق های نجومی و پرداخت پاداش‌های میلیاردی و دخل و تصرف در وجوه عمومی و تضییع بیت المال هستیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بایستی با تصویب قوانین موجب افزایش اختیارات دستگاه‌های نظارتی و قضایی شود تا  بتوان در راستای افزایش هزینه تخلف اقدام نمایند تا اجرای دقیق قوانین و مقررات و تمکین به قانون در رفتار مردم و دستگاه‌ها و ثبات آن باعث اعتماد به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی شود و رفع مشکل تولید به ویژه در سال حمایت از کالای ایرانی محقق خواهد شود.

حسینی بیان کرد: یکی از پدیده های جدید که در روزهای اخیر در حوزه اقتصاد کشور حاکم گردید نوسانات نرخ ارز بود در صورتی که رفتار مقامات مسئول در کشور را بررسی کارشناسی نمائیم متوجه خواهیم شد که از یک سو ناتوانی در پیش بینی این موضوع و از سوی دیگر عدم تصمیم صحیح برای کنترل بازار که ابتدا در بخش عرضه سپس چرخش صد و هشتاد درجه به سمت مدیریت هزینه، اعلام نرخ ثابت که همه آنها نشان از دست پاچگی مسئولان در امر تصمیم عقلایی در این مسیر بوده امروز نگرانی های فراوانی را در اکثر بخش‌های تولیدی کشور بوجود آورده است که برای رفع این مشکلات ایجاد یک بازار متشکل ارز و مدیریت شناور ارز را با توجه به تراز ارزی کشور پیشنهاد می نمایم.

وی خطاب به آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی گفت: وجود طرح‌های نیمه تمام از جمله تکمیل بزرگراه اراک- فرمهین- خنجین، پل روگذر این محور و آسفالت جاده خاکی و جادههای اصلی حوزه انتخابیه از اهم موارد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خطاب به رییس جمهور آقای روحانی، افزود: متاسفانه هنوز خبری از مصوبات سفر شما به حوزه انتخابیه بنده نیست امیدواریم به سرعت دستورات لازم برای اجرایی شدن صادر شود؛ در قانون بودجه 97 و قانون برنامه ششم ظرفیت های مناسبی برای رفع مشکلات کشور پیش بینی شده است دولت اقدام عاجل نماید یکی از این ظرفیت‌ها بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم در جهت رفع مشکلات کشاورزان و دامداران بوده است و دیگری درخصوص تهاتر بدهی های پیمانکاران به دولت است که می توان از جمله ظرفیت هایی نام بود امیدوراریم دولات آن را عملیاتی کند.

اشغال پست‌های مدیریتی توسط عده‌ای، اجازه چرخش نخبگان را نمی‌دهد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز جوان اظهار داشت: امروز علیرغم شعارهای دهان پرکن بهای لازم به جوانان داده نشده  و اشغال پست‌های مدیریتی به مدت طولانی توسط عده‌ای،  اجازه چرخش نخبگان را در کشور سلب کرده و اجازه استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی را نمی‌دهد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بی‌انصافی آن است که برنامه‌ای در راستای شادمانی مستقر جوانان نداشته باشیم ولی تحریک احساسات و سرگرم کردن این دسته به مسائل حاشیه‌ای آنان را دچار تخدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سالروز شکست مفتضحانه حمله آمریکا به صحرای طبس است، گفت: این حادثه نشان داد که ما در محاسبات مادی صرف در معادلات امری اشتباه است و باید به قدرت الهی تکیه کرد. مشکل بسیاری از تکنوکرات‌ها غفلت از عنصر امدادهای غیبی در حل مشکلات است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در میدان سیاست فراموشی خدا موجب می‌شود که سیاستمداران را به رفتارهای ماکیاولیستی سوق می‌دهد و فراموشی خدا سبب می‌شود که رقیب خود را از میدان به در کنیم و با انواع تهمت‌ها به دنبال پیشرفت اهداف سیاسی خود باشیم.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه در آستانه هفته معلم قرار داریم، ادامه داد: مشکل امروز ما آن است که معلم را مصرف‌کننده می‌دانیم نه تولید‌کننده، هزینه در آموزش و پرورش مصرف نیست بلکه سرمایه گذاری است. امید است وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور الزامات قانونی سند تحول را هر چه سریعتر اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروز درشت‌گویی‌های ترامپ و تهدیدهای پی‌درپی برای خروج از برجام را پیر و جوان شنیده‌اند، گفت: در این راستا متذکر می‌شوم اولاً برجام برای ما تاکنون سودی نداشته که ما را تهدید به خروج از آن می‌کنند، وقتی آقای رئیس جمهور می گوید با گونی پول می‌آوریم یعنی حتی تحریم‌های بانکی و سوئیفت که گام اول امتیازات حریف به ما بود، اجرا نشده است.

وی افزود: آمریکا گام اول تحولات خود را اجرایی نکرد اما در مقابل جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرده است، اگر از روز اول پاسخ محکمی به نقض عهدهای آمریکا می‌دادیم تا این اندازه جری نمی‌شدند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقایع اخیر نشان داد که اروپا غلام حلقه به دوش آمریکا است و بدون دستور ارباب هیچ اقدامی نمی‌کند، امروز باید خوش خیالی را کنار گذاشت و تصور مودب بودن برخی را به باد نسیان سپرد و با انسجام ملی بر دهان درشت‌گویان کوبید.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه از مواضع اخیر آقای ظریف مبنی بر اینکه اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران از NPT خارج می‌شود، تشکر می‌کنیم، گفت: در مقابل نقض عهد آمریکا باید قانون اقدام متقابل با سرعت اجرا شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی باید دولت واردات بی‌رویه را کنترل کند، آیا می‌دانید سال گذشته 482 تن مداد و پاک‌کن وارد شده ، 128 تن چکش و دو هزار و 76 تن قرقره و 801 تن سس به کشور وارد شده است که باید در سال حمایت از کالای ایرانی به این مسائل توجه شود.

وی افزود: بسیاری از مصوبات مجلس روی زمین مانده و اجرایی نشده است. در دو ماه اخیر چندین گزارش در مجلس قرائت شده که همگی حاکی از عدم اجرای ناقص قوانین است. قانون‌گریزی نباید به عادت رایج تبدیل شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: امید است معاونت محترم نظارت، لیست بلند قوانین معطل را به مجلس و هیئت رئیسه ارائه کند تا برای حفظ شأن مجلس اقدامات لازم انجام شود.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه ارائه اطلاعات غیردقیق به مجلس از امور غریبی است که گاه با آن مواجه می‌شویم ، بیان کرد:  نمونه اخیر ترجمه دستکاری شده پالرمو که بر اساس آن ترجمه مجلس رأس داد ولی وقتی که مورد اعتراض واقع شد تخریب سازماندهی شده و هماهنگ و بی سابقه‌ای را مشاهده کردیم البته این قضیه در مسئله برجام نیز سابقه داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال اینجاست که چه ارتباطی بین اعتراض به ترجمه پالرمو و این تخریب ناجوانمردانه وجود دارد؟ مگر مفاد پالرمو چیست، چرا ما نباید نسبت به اموری چون FATF، IPC و پالرمو اظهارنظر کنیم.

ایثارگران زیر خط فقر به سر می‌برند

قاسم جاسمی امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اعیاد شعبانیه و ولادت امان زمان (عج)، روز پاسدار و جانباز بر دلاورمردان سبزپوش و روز جانباز را به جانبازان، روز جوان را به تمامی جوانان و هفته معلم و کار و کارگر را تبریک گفت و افزود: ان شاء الله در این ایام فرخنده که ولادت با سعادت ایام عباعبدالله(ع) و علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس(ع)  و سید ساجدین و قائم آل محمد است، زیر بیرق این امامان بزرگوار سربلند سرافراز و موفق باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سی وهشتمین سالگرد پیروزی عملیات غرورآفرین "بازی دراز غرب کشور" را به همه خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی تبریک عرض و این افتخار بزرگ را مدیون و مرهون مجاهدات عزیزان می‌دانم. در پی سفر به چند استان کشور قبور مطهر شهدای شهدای گرانقدر را از نزدیک زیارت کردم بسیاری از این شهدای بزرگوار از اقصاء نقاط ایران اسلامی در منطقه گیلان غرب به ویژه عملیات بازی دراز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و اگر از خودگذشتگی این عزیزان رزمنده نبود دشمن تا دروازه‌های تهران رسیده بود.

وی با تاکید براینکه هدفش از بیان این موضوع تداعی کردن ذهن تمامی مسئولان به این مهم است که تمام آنچه امروز داریم از عظمت، رشادت و بزرگواری ایثارگران است که امروز متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده‌، افزود: امام خمینی(ره) خطاب به این رزمندگان عزیز فرمودند؛ مسئولان اجازه ندهند خانواده این شهدا و ایثارگران در پیچ و خم روزگار و روزمرگی‌های اداری دچار مشکل شوند که در این صورت به آتش دوزخ الهی دچار خواهید شد.

جاسمی خطاب به نمایندگان از آن‌ها خواست خدمات خود به ایثارگران را بازنگری کنند و افزود: اگرچه نمایندگان در برنامه ششم توسعه امکانات و خدماتی برای این افراد لحاظ  کردند اما متاسفانه با وجود آنکه قرار بود طبق برنامه ششم توسعه از تاریخ یکم فرودین سال 96 به ایثارگران و رزمندگان خدمات ویژه ای تعلق بگیرد اما تاکنون اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه در پی طرح محسنین که برای رزمندگان سراسر کشور اجرا می‌شود صرفا 620 هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود، افزود: حتی اگر طبق قانون برنامه ششم این مبلغ دو برابر شود این افراد باز هم زیر خط فقر می‌مانند. آیا در کشورهای مختلف دنیا با نیروهای از خود گذشته خود که از وطن‌شان دفاع کرده‌اند اینگونه برخورد می‌شود؟ از ایثارگران ما باوجود تمامی دردهایی که دارند یک دفترچه بیمه دریغ شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصمیم آمریکایی‌ها مبنی بر خروج از برجام در تاریخ 22 اردیبهشت ماه، بیان کرد: با اقتدار سال 59 و 60 در مقابل دشمن تا بن‌ دندان مسلح که در نتیجه آن نتوانستند هیچ غلطی کنند با همان اقتدار و عزمت بایستند چراکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ طول و عرض جغرافیایی این کشور؛ طول عرض جغرافیای بسیجی است لذا نمی‌توانند مشکلی برای این کشور ایجاد کنند.

قوا مسؤولیت برخورد با فساد را به گردن یکدیگر می اندازند

مسعود گودرزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به مناسبت روز معلم، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران گویا سر در زیر برف کرده اند، انگار نمی بینند که در بدنه این کشور فسادهایی وجود دارد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت مقابله با فساد، افزود: باید در همین فضای مجازی که امروز در اختیار همه قرار دارد 7 الی 8 مورد از اختلاس هایی را که فرستاده می شود برآورد کنیم ببینیم سرجمع آن ها چه مبالغ و چه میزانی است؟

وی ادامه داد: امروز فساد اقتصادی باعث آسیب های اجتماعی فراوانی از جمله طلاق، بیکاری، فحشا و جوانان بیکار شده است که متاسفانه یک برخورد نمایشی با آن ها داریم.

گودرزی گفت: تلخ تر از وجود فساد در کشور برخورد مسئولان با آن است زیرا در همین جلسه اخیری که خدمت سران قوا در همین مجلس برای اولین بار در طول تاریخ بودیم روسای قوا مشکلات را به گردن دیگری می انداختند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مردم می دانند که خاوری به تنهایی سه هزار میلیارد را نمی تواند از کشور خارج کند از این رو انصار و اعوانی در داخل دارد، تصریح کرد: باید به این سوالات که 25 میلیارد دلار قاچاق را چه کسی انجام می دهد پاسخ بدهیم.

وی با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص اینکه هر یک میلیارد دلار 100 هزار شغل ایجاد می‌کند، گفت: باید مشخص شود گردش مالی ناشی از قاچاق چه می شود؟

گودرزی با انتقاد از اینکه مسئولان سر زیر برف کرده و همیشه افتخار می کنیم که مردم 98.2 دهم درصد به جمهوری اسلامی رای مثبت داده اند، افزود: با وجود اینکه مردم نظام، رهبر و کشور خود را دوست دارند اکنون از وضع موجود ناراضی هستند.

وی افزود: عده‌ای نمی‌خواهند مشکل فرهنگیان حل شود چون معلم فکر می‌کند و درس آزادگی می‌دهد، کمتر در این باره نمایشی برخورد کنید. مگر کل بودجه آموزش و پرورش چقدر می‌شود؟ برای هشت قلم از اختلاس‌ها آمار دادند که سهم هر ایرانی ۲۵۰ میلیون تومان می‌شد. مسئولین ارشد مملکت، مردم ناراضی هستند.

وی خطاب به رییس جمهور و وزیر امور خارجه، ادامه داد: آقای روحانی و آقای ظریف در مناسبات خارجی و در سیاست خارجی دوستان ما را افزایش دهید، دوستان واقعی ما را زیاد کنید و به یک عده دل‌ خوش نکنید.

گودرزی افزود: همچنین به رییس‌جمهور آمریکا می‌گویم شما که ادعای ابرقدرتی دارید، ابرقدرتی در نزدیکی کشور ما فرو پاشید. ما سر سوزنی از سیاست‌های موشکی عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه آمریکا باعث شده کشورها وارد مسابقه تسلیحاتی شوند، تصریح کرد: هر روز یک کشور از سوی آمریکا تهدید می شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: مشکل کشاورزان باید حل شود در شرایطی که به علت کمبود آب مسئولان وزارت جهاد کشاورزی معتقدند باید آب استفاده نشود آیا به فکر جایگزین بوده اند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولتمردی که به فکر ۵۰ سال آینده نباشد جایش در دولت نیست، در سطل آشغال است./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات