۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۶۲۴۸۷
رییس جمهور:

حتی یک جمله به برجام اضافه نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: اگر برجام بماند، می‌ماند اگر نماند برای همه نمی‌ماند و همه خداحافظی می‌کنیم و بنده به صراحت گفتم حتی یک جمله نیز به برجام اضافه نمی‌کنیم.
نشست خبری روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پایان سفر دو روزه به استان آذربایجان‌شرقی ترتیب یافت، با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا علیه برجام و احتمال خروج از این توافق بین المللی اظهار داشت: تاجایی که منافع ما تضمین شود در برجام می‌مانیم.

وی با بیان این‌که در خصوص برجام آمریکایی‌ها به جای اینکه مدعی باشند در صندلی اتهامند، گفت: آمریکایی‌ها مفاد برجام را دقیق اجرا نکردند و تخلف و در مواردی اهمال و تاخیر کردند؛ حال باید آمریکای‌ها این توافق را دقیق اجرا کنند سپس دنبال سایر مسائل باشند. حتی یک جمله از برجام نه کم می‌شود، نه زیاد.

رییس جمهور با بیان این‌که بعد از ۱۴ سال بنایی به‌نام برجام درست شده که حالا یک نفر در این اتاق قرار گرفته که می‌خواهد کل بنا را تغییر دهد؛ نمی‌شود مقررات بین‌المللی را روزانه تغییر داد، اگر برجام بماند، می‌ماند اگر نماند برای همه نمی‌ماند و همه خداحافظی می‌کنیم و بنده به صراحت گفتم حتی یک جمله نیز به برجام اضافه نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: بهتر است اروپا می ترامپ را از جیب خودش راضی کند تا در برجام بماند و ربطی به ما ندارد، اعلام می کنیم ما نگرانی‌های بی‌مورد جهانی نسبت به فعالیت هسته‌ای ایران را در قالب برجام حل کرده‌ایم، نوبت طرف غربی است که به تعهدات خود پایبند باشد.

روحانی با اشاره به این‌که حضور آمریکا در منطقه هیچ ضرورتی ندارد و عامل بی‌ثباتی خاورمیانه نیز است، گفت: ایران با کشورهای عرب و منطقه دنبال صلح و دوستی است، جانِ مردم عربستان و یمن و کویت هم برای ما مهم است؛ سؤال می کنم؛ ایران در طول تاریخ به کدام کشور عربی حمله کرده است.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها با ایران‌هراسی به دنبال خالی کردن جیب اعراب و باج‌خواهی هستند؛ ادعای آمریکا که مطرح می‌کند اگر پول بدهند در منطقه می‌مانیم و اگر ندهند؛ نمی‌مانیم مضحک است؛ آمریکا برای چه در منطقه بماند؟ ماندن آمریکا در منطقه به نفع چه کسی است؟ چه کسی منطقه را نابود می‌کند؟ موضع ایران روشن است؛ ما به دنبال صلح و آرامش و رفاقت هستیم.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای سفر استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: افتتاح 3 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه و آغاز عملیات اجرایی طرح هایی با اعتبار حدود 6 هزار میلیارد تومان، نشان دهنده تحرک بسیار خوب استان در مسیر توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: از 23 طرحی که در سفر قبلی به استان آذربایجان شرقی به تصویب رسید، 18 طرح به طور کامل اجرایی شده و 5 طرح نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که مقرر گردید در روند تکمیل آنها تسریع شود؛ ضمن این‌که یکی از اولویت‌ها و اقدامات اصلی دولت، تکمیل خطوط راه‌آهن در سراسر کشور است و امسال نیز گام های خوبی در این راستا برداشته خواهد شد./935/

ارسال نظرات