۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۴۱۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی:

آرامش هدیه دعا به لحظات مؤمن است

استاد حوزه علمیه قم تقرب را ستون خیمه دعا توصیف کرد و گفت: دست‌یابی به آرامش و سکون در سایه تقرب برای انسان حاصل می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) در سخنانی به تشریح ابعاد معنوی و آثار دعا بر زندگی مؤمن در دنیا پرداخت و عنوان کرد: دوری از وسوسه‌های شیطانی یکی از اساسی‌ترین برکات دعا است؛ چراکه نصوص ثقلین به ما آموخته و برای مؤمن تضمین کرده‌اند که دعا قلب انسان را از وسوسه‌های شیطان در امان نگه می‌دارد و موجب رشد و تعالی انسان می‌شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) تقرب را ستون خیمه دعا توصیف کرد و اظهار داشت: تقرب انسان به ساحت ازلی خداوند متعال آثار خاصه دعای مؤمن است؛ این در حالی است دست‌یابی به آرامش و سکون در سایه تقرب برای انسان حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی در ادامه به تشریح برخی از ابعاد صحیفه سجادیه و رویکرد دعا محور این گنجینه ارزشمند شیعه پرداخت و گفت: باید توجه داشت که صحیفه سجادیه از تأثیرگذارترین نصوص ثقلین است که در میان شیعیان و محبان اهل‌بیت (ع) غریب مانده است.

وی ادامه داد: سیره امامان معصوم و آموزه‌های قرآن کریم به ما می‌آموزد که استفاده از دعاهای این کتاب می‌تواند زمینه‌های معرفتی عمیقی را برای مردم و محبان اهل‌بیت (ع) ایجاد کند که درنتیجه این مهم بسیاری از مشکلات افراد رفع خواهد شد.

وی افزود: دعاهایی از جمله ندبه، کمیل و زیارت جامعه کبیره برکات و آثار مثبت بسیاری برای انسان دارد به همین علت در روایات و احادیث مختلف پرداختن به آن‌ها مورد تأکید قرارگرفته است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) دوری از رذایل اخلاقی و رسیدن به ویژگی‌های اخلاقی مطلوب را از دیگر آثار پرداختن به دعا برشمرد و گفت: صحیفه سجادیه از مضامین اخلاقی بسیاری برخوردار است که ترویج این مضامین می‌تواند زمینه اصلاح برخی از فرهنگ‌های غلط جامعه امروزی شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی در پایان تقویت اراده را از برکات دعا توصیف کرد و ابراز داشت: انسان به‌واسطه دعا به تعقل، تفکر و عمل صالح می‌رسد اما به شرطی که دعا فقط ذکر زبان او نباشد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات